مشکلات بین فردی در صدر موارد مراجعه به مراکز مشاوره خراسان‌جنوبی است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد مشکلات بین فردی از جمله مشکلات با همسر در صدر موارد مراجعه به مراکز مشاوره روانشناختی این استان قرار دارد.

علی عرب‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از فعالیت ۵۶ مرکز روانشناختی حضوری در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در یک گزارش تحلیل محتوایی آماری از مراجعات این مراکز مشخص شد که مشکلات بین فردی بیشترین موارد مراجعه‌کننده به این مراکز است.

وی گفت: مشکلات با همسر با ۷۴ درصد بالاترین تعداد مراجعه برای مشکلات بین فردی و از بین مشکلات فردی نیز مشکلات خلقی و اضطرابی با ۵۶ درصد بیشترین مراجعه را به مراکز مشاوره حضوری در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی مشاوره تلفنی را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد و اضافه کرد: ۱۱ هزار تماس تلفنی از ابتدای امسال با صدای مشاور (۱۴۸۰) برقرار شده است و کارشناسان بهزیستی به افراد تماس‌گیرنده مشاوره‌های لازم را ارائه کرده‌اند.

وی گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های بهزیستی، ارایه خدمات مشاوره‌ای به جامعه هدف و آسیب‌دیدگان این حوزه بوده که برای این مهم راهکارهای متعدد اتخاذ شده و یکی از این راهکارها خط ۱۴۸۰ است که به وسیله آن افراد مورد نظر می‌توانند با برقراری تماس از نظرات کارشناسان و مشاوران برجسته اداره کل بهزیستی بهره‌مند شوند.

عرب‌نژاد اظهار داشت: مردم تمامی شهرها و شهرستان‌های استان می‌توانند با این خط تلفنی ارتباط برقرار کنند و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی برای مردم شهرستان‌های اطراف وجود ندارد.

وی افزود: مردم می‌توانند از طریق صدای مشاور در موضوعات مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسایل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی و مشکلات زوجین، کرونا، اعتیاد و مشکلات فردی و بین فردی مشاوره دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر موضوعات مربوط به کرونا در صدر سوال‌ها و نگرانی‌های مردم قرار دارد و مشاوران بهزیستی با همه توان و تلاش سعی در خدمت‌رسانی مشاوره برای بهبود اوضاع روانی مردم در زمینه کرونا دارند.

وی بیان کرد: واحد مشاوره تلفنی بهزیستی از ساعت ۸ تا ۲۴ و در روزهای هفته به جز روزهای جمعه فعال است که شهروندان می‌توانند مشکلات و معضلات خود را با مشاوران و کارشناسان این واحد مطرح کنند و با توجه به اینکه مشاوره به صورت تلفنی است در صورت لزوم تماس‌گیرنده به مراکز مشاوره دولتی و خصوصی، روانپزشک یا خدمات اورژانس اجتماعی ارجاع داده می‌شود.

عرب‌نژاد افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی مشاوره و افزایش نیروهای تخصصی مرکز در افزایش سطح کیفی خدمات تخصصی این سامانه تلفنی تاثیرگذار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha