۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84477117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برنامه بازگشایی مرزها در اقیانوسیه

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84477117
برنامه بازگشایی مرزها در اقیانوسیه

تهران- ایرنا - دولت های کشورهای منطقه اقیانوسیه به رغم همه گیری موج دلتای ویروس کرونا، برنامه بازگشایی مرزها را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری «ورلد سوشالیست»، باوجود موج گسترده ویروس کرونا با سویه جهش یافته مسری و مرگبار دلتا در تمام جهان، دولت های کشورهای منطقه اقیانوسیه بدون در نظر گرفتن خطرات برای سلامتی عمومی تصمیم به بازگشایی مرزهای خود برای مسافرت های بین المللی گرفتند. 

به نوشته این پایگاه خبری، این تصمیم توسط نخبگان بین المللی سیاسی و کسب و کارها برای بازگشت به زندگی عادی گرفته شده است تا مردم مجبور به زندگی با این ویروس باشند. سیاستی مرگبار  که جان صدها هزار نفر را در معرض خطر قرار می دهد و تعداد بسیاری را به کام مرگ می کشد. در منطقه اقیانوسیه این برنامه به دلیل تقاضا برای بازسازی صنعت ویران شده گردشگری برای کسب و کارهای مرتبط قرار گرفته که به دلیل همه گیری ویروس کرونا بسیار آسیب دیدند. 

به عنوان مثال فیجی که یکی از بدترین تجربیات مواجهه با گسترش موج کرونا را در کشورش داشته، قرار است مرزهای خود را از اول نوامبر ( ۱۰ آبان ) بر روی اشخاصی که به شکل کامل واکسینه شدند باز کند. « فرانک نبیماراما » نخست وزیر فیجی اعلام کرده که پروازهای اقتصادی و بین المللی هر چه زودتر از سر گرفته شوند. 

دولت فیجی  واکسینه کردن  کامل ۶۰ درصد از جمعیت بزرگسال تا پایان ماه اکتبر را هدف قرار داده که کمتر از ۸۰ درصد در کشورهای دیگر است. 

براساس گفته های مقامات بهداشتی فیجی ۹۶.۵ درصد از جمعیت واجد شرایط دستکم یک دز واکسن  و ۶۶ درصد نیز هر دو دز را دریافت کردند. هدف ۵۸۷ هزار و ۶۵۱ نفری از ۸۹۰ هزار نفری شامل کودکان است. در حال حاضر در این کشور ۱۲ هزار و ۹۸۱ مورد ابتلا در قرنطینه می باشند. از ماه آوریل و با ورود سویه دلتا ۴۹ هزار و ۱۷۴ مورد ابتلا شناسایی شد که از آن میان ۵۶۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند. 

براساس گزارش رادیو « NZ » رهبر حزب لیبرال دموکرات که از مخالفان طرح بازگشایی مرزهاست، گفت فیجی هنوز برای این کار آماده نیست و دولت باید تمرکز خود را بر روی سلامت مردم بگذارد و اولویت سلامت مردم باشد تا مسائل اقتصادی. با این حال صنعت گردشگری فیجی مشتاقانه موافق برنامه بازگشایی مرزهاست. 

کشورهای اصلی قدرتمند منطقه اقیانوسیه، استرالیا و نیوزیلند که در دوران همه گیری مجبور به تعلیق پروازها شدند با وجود وضعیت بد کرونایی در شهرهای مهم کشورهایشان در حال آماده سازی برای از سرگیری پروازها می باشند. 

با این حال  تا ۱۸ سپتامبر استرالیا ۲۱ هزار و ۱۰۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا و هزار و ۱۶۲ مورد مرگ ثبت کرده است. « ویکتوریا » و « نیو ساوث ولز » روزانه آمار بالایی از موارد ابتلا به ویروس کرونا گزارش می دهند. با وجود ادعاهایی که نیوزیلند با استراتژی های محدودیتی آردرن درباره شکست و مهار بیماری داشت، « اوکلند » هنوز درگیر ابتلای به ویروس با شناسایی هزار نفر از زمان ورود شخصی از سیدنی به این کشور در ۱۷ اوت است که آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شد. 

برنامه چهار فازی بازگشایی مرزها در استرالیا که از اواخر ماه اوت آغاز شد، پیشنهاد می کند کسانی که گواهی واکسن دارند بتوانند مسافرت کنند تا زمانی که دستکم ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۶ سال در این کشور به طور کامل واکسینه شوند. پیش بینی می شود دولت فدرال استرالیا پیش از تعطیلات کریسمس محدودیت های مرزی را بردارد. 

خطوط هواپیمایی استرالیا « کانتاس » اعلام کرده است، پروازهای بین المللی از ۱۸ دسامبر با پروازهای خطوط هوایی انگلیس، کانادا، آمریکا،ژاپن، سنگاپور و فیجی از سر گرفته می شود. 

از طرفی دولت نیوزیلند اعلام کرده است، از سرگیری مسافرت ها و ارتباطات در منطقه منجر به تقویت فعالیت های اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی در دراز مدت می شود. دولت همچنین از شروع دوباره پروازها با استرالیا از ۸ هفته دیگر خبر داد. برنامه ای که امسال با قرنطینه کردن خود شخص برای افراد واکسینه شروع شد و برپایه سیستم مرزی ورود افراد کم خطر، متوسط و پر خطر بود از اوایل ۲۰۲۲ ادامه می یابد و از ماه دسامبر گذرنامه واکسن نیز به این برنامه اضافه می شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha