۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84477724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر سبک زندگی و نبود تعهد از عوامل اصلی طلاق در شاهرود است

شاهرود- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شاهرود طلاق را مهمترین آسیب اجتماعی این شهرستان برشمرد و گفت: عوامل مختلفی در موضوع آسیب های اجتماعی از جمله طلاق دخیل است که مهمترین آن تغییر سبک زندگی و فقدان تعهد شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، مسعود جهانسیر روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود افزود: یکی از عوامل فرهنگی و اجتماعی افزایش طلاق، تغییر سبک زندگی و نقش خانواده ها، عدم تعهد و مسولیت پذیری است.

وی تعداد بالای زنان و دختران مجرد در جامعه را آسیب اجتماعی بزرگی خواند و ابراز داشت: کاهش باورهای مذهبی، پایین آمدن آستانه تحمل، مسایل اقتصادی، اعتیاد، ماهواره و فضای مجازی در افزایش آمار طلاق در جامعه نقش به سزایی دارند.

رییس بهزیستی شاهرود با بیان اینکه دستگاه های کشوری برنامه های مختلفی برای جلوگیری از این آسیب اجتماعی طراحی کردند، افزود: برنامه ملی طلاق و شرح وظایف هر دستگاه های اجرایی تدوین شده است.

جهانسیر با اشاره به اینکه راهکارهایی برای موضوع تقویت ازدواج پایدار وجود دارد، اظهار داشت: پذیرش همسر به عنوان فرد اول زندگی، منع تفسیر رفتارهای همدیگر، جلوگیری از ازدواج در سنین پایین، رفع اختلاف خانواده ها توسط بزرگان فامیل می تواند در کاهش آمار این آسیب اجتماعی موثر باشد.

وی ادامه داد: نداشتن توقع بی‌جا، پرهیز از ازدواج های هیجانی، ترویج فواید ازدواج، آماده سازی جهت ازدواج در قالب دوره های آموزشی، ازدواج متعهدانه، آگاه سازی زوجین از اهمیت ازدواج و تبعات طلاق، تقویت شبکه های اجتماعی و تشکیل مجمع خیران در حوزه خانواده می تواند در این کاهش آمار تاثیرگذار باشد.

رییس اداره بهزیستی شاهرود با بیان اینکه ثبت احوال استان سمنان سال ۹۹ برای شهرستان شاهرود یکهزارو ۳۰۴ ازدواج و ۴۹۰ طلاق به ثبت رساند، افزود: سه ماه نخست امسال ۳۷۷ مورد ازدواج و ۱۳۴ طلاق برای شهرستان شاهرود به ثبت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha