۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 84479254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: جدانشدن یک وجب از خاک کشور در دفاع مقدس تاریخ ساز شد

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول تاریخ در جنگ‌های مختلف طبق معاهده‌های تحمیلی و کوتاه آمدن حاکمان، هر بار بخشی از خاک سرزمین ایران جدا شده اما در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد.

حسن همتی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در تکاب افزود: صدام به کمک کشورهای عربی، اروپایی و آمریکا و با امکانات پیشرفته نظامی و سلاح‌های کشتار جمعی جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کرد اما ایران اسلامی با حداقل تجهیزات با رهبری دوراندیشانه و هوشمند امام خمینی(ره) و با ملتی مقاوم و با اخلاص برای اولین بار در طول تاریخ یک وجب از خاک کشور را از دست نداد.

وی بیان‌کرد: حفظ خاک سرزمین ایران در دوران دفاع مقدس واقعه ماندگار و تاریخی در مقایسه با سایر نبردها و معاهده‌های دوره‌های مختلف است و این افتخار بی‌نظیر را مدیون خون شهدا هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: دیپلماسی بدون قدرت میدان موفقیتی نخواهد داشت و با لبخند نمی‌توان از این خاک پاسداری کرد.

همتی با بیان اینکه امنیت کشور امروز حاصل خون شهدا و زحمات جانبازان و رزمندگان است ادامه داد: نباید در حق رزمندگان و شهدا بی‌انصافی کنیم چون آنان جان خود را در دفاع از میهن عزیز فدا کردند. 
وی با اشاره به اینکه باید وقایع جنگ تحمیلی بازشناسی و به نسل جدید معرفی شود اضافه ‌کرد: تقویت نیروهای مسلح و پیشکسوتان جهاد و شهادت ضروری است. 

۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه هرسال به مناسبت آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران اسلامی  به نام هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha