۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84480425
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۸ پیشکسوت جبهه و جنگ در انزلی تجلیل شدند

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶
کد خبر: 84480425
۵۸ پیشکسوت جبهه و جنگ در انزلی تجلیل شدند

رشت- ایرنا - آیین تجلیل از ۵۸ جهادگر پیشکسوت عرصه جنگ و جهاد، رزمندگان دفاع مقدس روز چهارشنبه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه انزلی در این آیین گفت: دفاع مقدس هدفی متعالی داشت که در دفاع از آب و خاک و تمامیت ارضی محدود نبود ، این جنگ اهداف جامعی همچون استمرار نظام اسلامی را دنبال می کرد .

حجت الاسلام سیدعبدالجواد شمس الدین یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس را عزت آفرینی برای نظام و امت اسلامی دانست و افزود: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی به طور غیر مستقیم بدنبال شکست مقاومت و انقلاب اسلامی بود که عزت آفرینی رزمندگان جنگ این هدف را ناکام گذاشت.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس مجموعه ای از ویژگی های متعالی است ، اظهار کرد: امسال چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را درحالی گرامی داریم که می بایست ارزیابی ها برای انتقال تجربیات و تداوم ایثارگری ها و رشادتهای رزمندگان به نسل آینده انجام شود .

امام جمعه انزلی ادامه داد: اگر فرهنگ دفاع مقدس دچار تحریف شود و کسانیکه اسوه بودند به هر دلیل دچار لغزش شوند جامعه آسیب خواهد دید . خوشبختانه افرادی که در مسیر انقلاب حرکت کردند و پیشکسوت جهاد ، شهادت و ایثارگری بودند امروز راه درستی در پیش گرفته اند.

حجت الاسلام شمس الدین مدافعین سلامت را از نشانه های زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: مدافعین سلامت یکی از آثار و برکات زنده بودن تفکر جبهه و جنگ هستند ، آنها در زمان شیوع ویروس کرونا با جانفشانی های خود جان افراد بیشماری را از این بیماری نجات داده اند .

این مراسم با حضور نماینده ، فرماندار و امام جمعه مسئولان شهرستانی برگزار و در این آیین از ۵۸ نفر از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان سلامت با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد .

شهرستان ساحلی بندر انزلی دارای ۴۰۳ شهید دوران دفاع مقدس، ۱۳ شهید گمنام و ۲ شهید مدافع حرم آرمیده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha