مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به یک هزار و ۵۳۱ نفر رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با فوت پنج بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۵۳۱ نفر رسید.

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته با مثبت شدن آزمایش ۲۰۳ نفر، مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به ۷۶ هزار و ۴۰۹ نفر افزایش یافت.

وی افزود: از مبتلایان جدید، ۱۴۴ نفر سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۵۹ نفر نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

شیرانی مجموع بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان را ۴۰۱ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در مقایسه با اوج شیوع کرونا بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال  بختیاری با اشاره به روند پرشتاب واکسیناسیون در استان، از مردم درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند تا در مواجهه با موج احتمالی ششم شیوع ویروس، جمعیت قابل توجهی از مردم واکسینه شده باشند.

شیرانی به درصد واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در شهرستان‌ اردل ۲۰ درصد دُز دوم و ۴۸.۳ درصد جمعیت هدف دُز اول، در بروجن ۴۸.۶ درصد دُز اول و ۲۲ درصد دُز دوم، در شهرستان بن ۵۷.۹ درصد دُز اول و ۲۲.۴ درصد دُز دوم، در شهرستان سامان ۵۱ درصد دُز اول و ۲۱.۳ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان فارسان ۴۱ درصد جمعیت دُز اول و ۱۷.۹ درصد دُز دوم، در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا هرکدام ۴۳.۹ درصد دُز اول و ۱۵.۷ درصد دُز دوم، در شهرستان کوهرنگ ۶۵.۱ درصد دُز اول و ۲۶ درصد دُز دوم و شهرستان کیار ۵۱.۲ درصد دُز اول و ۲۳.۴ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

شیرانی خاطرنشان کرد: درصد پوشش واکسیناسیون علیه کرونا در شهرستان شهرکرد نیز به ۴۸.۷ درصد در دُز اول و ۲۲.۳ درصد در دُز دوم رسیده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۳۱ شهریور، ۲۱۴ هزار و ۵۴۲ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در استان گرفته شده است.

بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha