بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری آماده میزبانی از زائران حرم تا حرم شدند

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بستر لازم برای اجرای برنامه پیاده‌روی حرم تا حرم در بقاع متبرکه استان فراهم شده است، گفت: با حضور مبلغین اعزامی از قم و با همکاری هیات امنای بقاع متبرکه، عزای اربعین حسینی در فضای باز این اماکن اقامه می‌شود.

حجت الاسلام حسن امیری روز پنجشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون از برنامه‌های اجرایی ۳۸ هیات مذهبی با معرفی اداره کل تبلیغات اسلامی استان حمایت مالی شده است و در همین راستا ۲ میلیارد ریال برای پشتیبانی و اجرای هر چه بهتر برنامه‌های مذهبی بقاع متبرکه در دهه آخر صفر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بخش عمده حمایت‌های انجام شده از محل اجرای نیات امینانه واقفان خیراندیش در خارج از استان صورت گرفته و با وجود آنکه در ۲ سال اخیر بخش نذورات بقاع متبرکه استان با رشد منفی ۸۰ درصد مواجه شده است اما تلاش می‌شود همچنان حضور در برنامه فرهنگی مذهبی همچون گذشته پررنگ باشد.

امیری با اشاره به توزیع یک هزار و ۶۰۰ بسته تحصیلی میان دانش آموزان نیازمند استان در روزهای اخیر یادآور شد: این کمک‌ها ادامه دارد و علاوه بر طبخ و توزیع غذای گرم در ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر، بسته‌های معیشتی نیز تهیه و به خانواده‌های کم‌بضاعت اهدا خواهد شد.

امیری تصریح کرد: بقاع متبرکه ثروت‌های معنوی به شمار می‌روند که باید فرهنگ استفاده و بهره‌گیری همگانی از آن‌ها در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ناشی از محدود شدن اماکن مذهبی به برخی حوزه‌بندی‌های جغرافیایی و قومی را متذکر شد و ادامه داد: در استان سعی شده است با یک تقسیم‌بندی زمانی امکان بهره‌مندی تعداد بیشتری از هیات مذهبی از فضای بقاع متبرکه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی فراهم شود و هیچ محدودیتی به وجود نیاید.

وی یادآور شد: صاحبان اصلی بقاع متبرکه و امامزادگان، بزرگانی هستند که در زمان حیات خود منشا برکات و خدمات در مناطق مختلف شدند و بعد از ایشان، همه افراد جامعه اسلامی در ادامه دادن راه آنان وظیفه دارند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۱ امامزاده در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است که بیشترین تعداد این امامزادگان در شهرستان لردگان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha