خبرهای خوش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

مشهد- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور شرکت در مراسم پایانی جشنواره رسانه‌ای ابوذر به مشهد سفر کرده بود خبرهای خوشی نیز برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه داشت.

محمدمهدی اسماعیلی عصر دیروز از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد وارد مشهد شد و در اولین کار خود به پابوسی ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) مشرف گردید.

با توجه به فشردگی برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وی بعد از زیارت حرم مطهر رضوی به منظور رونمایی از کتاب "مدیریت میدان و هنر فرماندهی" عازم کتابخانه مرکزی شهر مشهد در بولوار هفتم تیر این شهر شد.

کتاب "مدیریت میدان و هنر فرماندهی" با نویسندگی حجت الاسلام حسین صفدری در پنج فصل تدوین شده و در این کتاب ابعاد مختلف نقشه‌های آمریکا علیه ایران با هدف تضعیف و به تسلیم کشاندن انقلاب اسلامی تبیین شده‌ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از این کتاب با بیان اینکه باید راه اعتلای فرهنگی کشور را هموار کرد و ما با همه قدرت در صحنه هستیم تا این مهم انجام شود گفت: نظام قدرتمند و ایران قوی باید اقتدار منطقه‌ای، اقتدار اقتصادی و اقتدار فرهنگی داشته‌ باشد و برای رسیدن به توسعه متوازن، همه اینها باید در کنار هم محقق شود.

دیدار با خانواده شهید

اسماعیلی سپس به منظور دیدار با خانواده یکی از شهدای دفاع مقدس عازم بولوار مجیدیه مشهد شد و همراه با استاندار خراسان رضوی با خانواده شهید "مهدی منصوب" دیدار کرد. این شهید والامقام در اول اسفند ۱۳۶۶ در سن ۲۴ سالگی در جزیره مجنون به شهادت رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: خدای متعال این شهید را همنشین حضرت اباعبدالله (ع) نماید و به برکت دعای خیر خانواده شهدا، توفیق دهد تا خدمتگزار خوبی برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران باشیم و خجالت زده شهدا نشویم.

وی با اشاره به هنرمند بودن شهید منصوب افزود: قصد ما این است از جریان هنر انقلابی و تولید آثار فاخر فرهنگی حمایت موثر داشته باشیم و عقب ماندگیهای این عرصه را جبران کنیم.

اسماعیلی بعد از این دیدار به منظور شرکت در مراسم معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی عازم میدان شهدا و تالار شهر مشهد شد.

شرکت در مراسم پایانی جشنواره رسانه‌ای ابوذر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: دولت مردمی و انقلابی سیاست قطعی و اصلی خود را بر پایه تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در بازسازی آرایش فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده است و تمام رویکردها در این راستا بازطراحی می‌شود.

وی افزود: در حوزه شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب هم نیاز به بازتعریف داریم.

پرداخت تسهیات کم بهره به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

اسماعیلی که ظهر دیروز در توئیت خود از پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض به هنرمندان خبر داده بود طی توضیحات مفصل تر در حاشیه مراسم پایانی جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی به خبرنگاران گفت: با توجه به حمایت‌های رییس جمهوری و در قالب بسته حمایتی و اعتباری منظور شده، تسهیلات با بهره ۲ و چهار درصد به اعضای صندوق هنر، فرهنگ و رسانه پرداخت خواهد شد.  

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز شده و این تسهیلات در اختیار فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: عضوگیری این صندوق هم برای کسانی که تاکنون عضو نبوده‌اند از ماه آینده آغاز خواهد شد که در این فرایند اعضای صندوق هنر، فرهنگ و رسانه با هم دیده شده اند.

وی امروز مشهد را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.​

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha