۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 84483357
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۱ بانوی شاخص عرصه دفاع مقدس دزفول تجلیل شدند

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۶
کد خبر: 84483357
۴۱ بانوی شاخص عرصه دفاع مقدس دزفول تجلیل شدند

دزفول- ایرنا- ۴۱ بانوی شاخص عرصه دفاع مقدس دزفول روز شنبه با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان روز شنبه در همایش نقش زنان دزفول در دوران دفاع مقدس و تجلیل از ۴۱ بانوی شاخص عرصه دفاع مقدس این شهرستان با گرامیداشت یادو خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: سرداران زیادی چون حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس پرورش یافتند.
سردار عبدالرضا حاجتی در سالن شهید حاج احمد سوداگر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان دزفول افزود: شهرستان دزفول سرداران زیادی پرورش داد و بعثی‌ها از این شهر هراس زیادی داشتند.
وی هشت سال دفاع مقدس را از بزرگترین افتخارات ایران اسلامی دانست و ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند ابرقدرت‌های جهان کمر اسلام را در ایران بشکنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امنیت ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهدا دانست و گفت: تمام نقاط شهر دزفول بوی شهدایی می‌دهد که جان خود را برای ولایت فقیه فدا کردند و برخی از خانواده‌ها تا ۱۲ شهید دادند.

۴۱ بانوی شاخص عرصه دفاع مقدس دزفول تجلیل شدند

وی با اشاره به ایثار و فداکاری مادران شهدا افزود: مادران ایران اسلامی با حضرت فاطمه (س) قرارداد بستند و بعد از بزرگ کردن و تربیت فرزندان خود، آنها را به جبهه فرستادند تا یک وجب از خاک میهن اسلامی جدا نشود.
سردار حاجتی با بیان اینکه دزفول شهری است که جوانانش جان خود را برای مکتب امام حسین(ع) فدا کردند، گفت: آبروی محله، بچه‌ای است که مردانه جان داد تا نام دزفول مقتدر بر سر زبان‌ها بیفتد.

ایثار و فداکاری رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس بود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در این همایش با اشاره به نقش زنان و دختران در دفاع مقدس و خدمت آنها در قامت مدافعان سلامت و عرصه تعلیم و تربیت گفت: ایثار، فداکاری و جانفشانی رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود و این فرهنگ باید به نسل‌های بعد منتقل شود.

زینب پارسافخر با قدردانی از مسوولان دزفول برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری برنامه‌های متنوع افزود: همواره هماهنگی بسیار خوبی در شهرستان دزفول وجود داشته که نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس و دوره سازندگی است.
وی با اشاره به درگذشت علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای بیان کرد: حماسه آفرینی دهه هشتادی‌های ما نشان می‌دهد ارزش‌های دفاع مقدس حفظ شده‌اند که امیدواریم این راه ادامه یابد. 

علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول نیز در این همایش با گرامیداشت یادوخاطره شهدای دفاع مقدس گفت: نگاه ویژه‌ای به همسران شهدا در برنامه‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان دزفول داشته‌ایم.

۴۱ بانوی شاخص عرصه دفاع مقدس شهرستان دزفول در این همایش تجلیل شدند و اسماعیل نصرالهی از مداحان و شاعران دزفول نیز به سرودن شعر درخصوص نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت.

اجرای گروه سرود بچه‌های آسمان و رونمایی از تابوت شهید سپهبد قاسم سلیمانی از دیگر بخش‌های این همایش بود.

شهرستان دزفول با تقدیم ۴۱۴ شهید زن بیشترین آمار بانوان شهید کشور را به خود اختصاص داده؛ این شهرستان در مجموع بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha