۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84484251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مجوز برگزاری مراسم جاماندگان اربعین از ستاد کرونا اخذ شد و این مراسم معنوی با نیت پیاده روی نجف تا کربلا در هشت شهرستان استان برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدعلی سالاری فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درخواست های زیادی برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در استان وجود داشت که در نهایت با همکاری ستاد استانی کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی این مراسم در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مراسم در مرکز استان نیز در ساعت ۹ صبح از میدان شهید آغاز می شود و تا امامزاده سید عباس (ع) بجنورد ادامه خواهد داشت و پیش از نماز ظهر در محل این امامزاده زیارت اربعین قرائت می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: همزمان با برگزاری این مراسم، موکب‌های مردمی مستقر در طول مسیر از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی پذیرایی خواهند کرد.

وی عنوان کرد: فرمانداران شهرستان ها نیز این مراسم را به طور مجزا در شهرستان ها برگزار می کنند.

به گزارش ایرنا، طی سالیان گذشته کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با اربعین حسینی با نیت پیاده روی از نجف تا کربلا ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می دادند که امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم معنوی به صورت محدود برگزار شد و جاماندگان با توجه به رنگبندی کرونایی این مراسم مذهبی را امسال در شهرستانها برگزار می کنند.

اربعین بزرگترین پیاده‌روی جهان است که رکوردی بیش از ۴۵ میلیون نفر زائر به شهر کربلا دراین روز ثبت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha