۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 2215
کد خبر: 84484600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹۰ درصد عشایر استان تهران واکسینه شدند

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷
کد خبر: 84484600
بیش از ۹۰ درصد عشایر استان تهران واکسینه شدند

تهران- ایرنا- مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون عشایر اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد این جامعه تولید کننده با تزریق واکسن علیه ویروس کرونا ایمن شدند.

فرشید ذبیحی روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال جامعه عشایری از نیمه مرادماه در مناطق سردسیر استان تهران از جمله شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند آغاز شد.

وی افزود: در این طرح بیش از ۱۰ هزار جامعه تولید کننده عشایر دُز اول واکسن خود را دریافت کردند و هم اکنون نیز دُز دوم واکسن عشایر در مناطق قشلاقی از جمله شهرستان های ری، پاکدشت، ورامین، پیشوا، ملارد و شهریار اجرایی شده است.

مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون جامعه عشایری با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری ها، سپاه و بسیج در استان تهران اجرا شده است.

به گفته وی، با اقدامات مناسب بهداشتی و پزشکی در مدت ۲ سال از شیوع ویروس کرونا خوشبختانه این ویروس جامعه عشایری را مبتلا نکرد.

ذبیحی تاکید کرد: در زمان حضور عشایر در مناطق صعب العبور ییلاقات استان تهران در کنار خدمات رفاهی از جمله آبرسانی سیار، توزیع نهاده و آرد خوراکی و همچنین سوخت فسیلی خدمات بهداشتی و پرشکی نیز به این جامعه تولید کننده ارائه شد.

بیش از ۹۰ درصد عشایر استان تهران واکسینه شدند

مدیر امور عشایر استان تهران درباره آخرین وضعیت عشایر کوچ روی این استان نیز گفت: از نیمه شهریورماه این جامعه تولید کننده کوچ پاییزه خود را آغاز کردند و با توجه به اینکه بدلیل شیوع ویروس کرونا و به جهت حفظ سلامت عشایر کوچ امسال همچون سال گذشته نیز بصورت مکانیزه (سواره) انجام شد.

به گفته وی، با سردشدن هوا عشایر استان تهران هم اکنون در مناطق گرمسیر استان مستقر و مشغول زندگی و تولید محصولات هستند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب‌شرقی استان و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

بیش از ۹۰ درصد عشایر استان تهران واکسینه شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha