ملت ایران در مکتب امام حسین(ع) به محور گفتمان مقاومت تبدیل شده است

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: ملت ایران درس‌های زیادی از مکتب امام حسین(ع) و عاشورا گرفته و به برکت این مکتب و فشارهای دشمن، گفتمان مقاومت را در دست گرفت و به محور جبهه مقاومت تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" روز دوشنبه در اجتماع بزرگ عاشوراییان ملایر در اربعین حسینی(ع) افزود: ما از اباعبدالله الحسین(ع) آموختیم حتی اگر تنها هم باشیم، پشت به دشمن نخواهیم کرد.

وی با اشاره به سخنان پندآموز امام حسین(ع) مبنی بر اینکه اگر در مقابل کفر جهانی تنهای تنها باشم، باز هم پشت به دشمن نمی‌کنم، بیان کرد: سیدالشهدا(ع) به ما آموخت اگر دشمن شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدها را به شما اعمال کرد، تحت هیچ شرایطی تسلیم نشوید.

امام جمعه ملایر ادامه داد: امام حسین(ع) هرگز ذلت و خواری در مقابل یزید را نپذیرفت و در مقابل سردمداران کفر جهانی سر تعظیم فرود نیاورد و درس بزرگی به ما داد که امثال من با یزید بیعت نمی‌کند، پس در همه دوران باید هم فکر، هم اندیشه و هم مسیر اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

حجت الاسلام برقراری گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز در این مرز و بوم تربیت‌یافتگان در مکتب سیدالشهدا(ع) در مقابل سرمداران کفر ایستادگی کردند و مقابل یک جنگ جهانی که علیه کشور ما به راه انداخته بودند، تسلیم نشدند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به واسطه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان نسبت به ۴۰ سال قبل رشد فراوانی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتدار نظامی و فناوری داشته است و در رشته‌های مختلف جزو کشورهای برتر دنیاست، افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز قدرت منطقه است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی نیز با تربیت یافتن در مکتب امام حسین(ع) به ما یاد داد که هرگز تسلیم دشمن نشویم، اظهار داشت: امروز اگر دشمن نمی‌تواند تحریم‌های همه جانبه اعمال کند و یا اثر تام و تمام تحریم‌ها را ببندد، به برکت مقاومت و اقتدار ایران است.

حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: اگر ایران در دل تحریم‌ها به لبنان سوخت می‌فروشد و با ونزوئلا به عنوان حیات خلوت آمریکا قرارداد می‌بندد، همه اینها درسی است که از دانشگاه امام حسین(ع) فرا گرفته است.

ملت ایران در مکتب امام حسین(ع) به محور گفتمان مقاومت تبدیل شده است

وی گفت: اگر خواهران، مادران و دختران ما عفت، حیا و حجاب فاطمی را همچنان حفظ می‌کنند، به دلیل این است که شاگردان مکتب امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) هستند.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: اگر امروز عده‌ای عکس شهید فهمیده را از کتاب‌های درسی حذف می‌کنند، امثال علی لندی‌ها نشان دادند که ایثار و ازخودگذشتگی جوهره این ملت است و نمی‌توان این جوهره و ماهیت را از هویت این ملت جدا کرد.

به گزارش ایرنا؛ همایش پیاده‌روی اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور در ملایر نیز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha