فرهنگ ناب دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتقال یابد

مهاباد- ایرنا- معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: فرهنگ ناب دوران دفاع مقدس و رشادت و جانفشانی های رزمندگان اسلام در دفاع از کیان اسلامی باید به نسل جوان جامعه انتقال پیدا کند.

به گزارش ایرنا، خشایار صنعتی روز سه شنبه در آیین نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت که به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس در مدرسه شهید "قاسم سلیمانی" مهاباد با حضور جمعی از مسوولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگر این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در برهه کنونی به برکت امنیت پایداری که حاصل خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس در کشور وجود دارد دانش آموزان و اولیا باید بیش از پیش به ارتقای علمی کشور کمک کنند.  

وی با بیان اینکه کشور ما در یک منطقه جغرافیایی خاصی واقع شده است، گفت: اهمیت به موضوع آموزش و پرورش و آگاهی دانش آموزان از اوضاع کنونی جهان جایگاه بسیار ویژه ای در بحث آموزش های همگانی دارد و نیاز است هرچه بیبشتر به این موضوع در کنار علم آموزی توجه شود.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت توانسته ایران اسلامی را از گزند دشمنان مصون نگه دارد، اضافه کرد: در کنار پیشرفت های علمی، انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس و نحوه مبارزه در سنگرهای مختلف هم باید برای دانش آموزان تبیین تا پایه نظام جمهوری اسلامی محکم تر از قبل شود.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد هم در این آیین گفت: هرساله با شروع سال تحصیلی جدید رسالت و ایثارگری شهیدان طی دوران جنگ تحمیلی برای دانش آموزان باید تداعی شود تا فرهنگ ایثار و مقاومت رزمندگان به دانش آموزان انتقال یابد.

کریم سلیمانی بیان کرد: دفاع مقدس یکی از جنگ هایی بود که ملت ایران با دستان خالی اجازه جدا شدن یک وجب از خاک کشور را به دشمنان نداده و با افتخار برگ های زرینی در دفاع از میهن، از خود در تاریخ به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه طی دوران دفاع مقدس بیش از ۸۷ هزار فرهنگی در جبهه های جنگ حضور داشتند، گفت: هدف از نواختن زنگ ایثار،  پیوند علم و دانش با اعتقاد به تمامیت و استقلال کشورمان و ارج نهادن به شهدای والامقام، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

در ادامه این آیین متن پیام مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان بنیاد شهید و میثاق‌نامه دانش‌آموزی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با مشارکت و همکاری بنیاد شهید و تشکل‌های دانش‌آموزی به قرائت شد.

به گزارش ایرنا، مهاباد با ۲۴۰ هزار نفرجمعیت در دوران دفاع مقدس بیش از ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است؛  هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۳ هزار دانش‌آموز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha