پرداخت حدود ۱۱۷میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در مانه‌وسملقان

بجنورد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۱۱۶ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال تسهیلات برای خرید ماشین آلات به ۴۱ کشاورز این شهرستان پرداخت شد.

هادی قهرمانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با جذب این میزان تسهیلات ۳۵ دستگاه تراکتور و ۸۲ دستگاه انواع ادوات کشاورزی به ناوگان حمل و نقل این شهرستان افزوده شد.  

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: تسهیلات اعتباری خط اعتباری مکانیزاسیون امسال برای ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات مرغداری ها و دامداری ها و پرورش آبزیان به کشاورزان پرداخت می شود که نرخ آن ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه ۲هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان برای اجرای طرح آبیاری نوین آماده است، تصریح کرد: در سال های ۹۹ و ۹۸ نیز ۶۹۵ هکتار از اراضی کشاورزی با اعتباری  بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای آبیاری نوین هزینه شده است.

قهرمانیان افزود: اجرای این طرح ها در کاهش مصرف آب، هزینه های تولید در بخش کشاورزی و افزایش تولید محصولات نقش ویژه ای دارد.

شهرستان مانه و سملقان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و داشتن ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی به عنوان قطب کشاورزی خراسان شمالی محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha