۶۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی غرب مازندران آزاد شد

نوشهر - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت که امسال ۶۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی زیر پوشش این اداره کل رفع تصرف و آزاد شده است.

به گزارش ایرنا ، عبدالرضا سنگاری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود که ۵۲ هکتار از این اراضی با اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و ۱۱ هکتار دیگر هم با احکام قضایی آزاد شد.

وی با اعلام این که پارسال ۱۲۲ هکتار از عرصه های طبیعی منطقه آزاد شده بود ، گفت که یگان حفاظت با اجرای گشت و مراقبت مستمر از عرصه‌های منابع طبیعی و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با افراد سودجو و متجاوز به عرصه های ملی مقابله خواهد کرد و در این زمینه نیز هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران همچنین از آزاد سازی ۱۰۶ کیلومتر از ۱۳۷ کیلومتر از نوار ساحلی غرب مازندران تاکنون خبر داد و افزود که روند آزاد سازی مابقی حریم۶۰ متری نوار ساحلی این منطقه با جدیت و تعامل دستگاه قضایی در حال اجرا است.

وی حدنگاری ۵۷۹ هزار هکتار از اراضی ملی منطقه و دریافت سند تک برگ برای ۳۳۰ هزار هکتار را از دیگر فعالیت های این مجموعه در نیم سال نخست اعلام کرد.

سنگاری همچنین از کاهش آمار و سطح آتش سوزی در منابع طبیعی غرب مازندران خبر داد و گفت که امسال تنها ۱۶ فقره آتش سوزی در مجموع در سطح هفت هکتار رخ داد . پارسال در مجموع ۴۱ فقره آتش در سطح ۵۳ هکتار از عرصه های منابع طبیعی و مرتعی غرب مازندران به وقوع پیوسته بود.

وی کشف ۸۵ فقره قاچاق چوب به میزان ۱۱۰ متر مکعب را هم از دیگر عملکرد مجموعه منابع طبیعی غرب مازندران در شش ماهه نخست سال جاری معرفی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ،تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می توانند مراتب را با شماره تلفن ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ به اداره منابع طبیعی و یا به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل ، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha