هزار و ۲۰۰ شی تاریخی و فرهنگی در اردبیل ساماندهی شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست معاونت میراث ‌فرهنگی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۲۰۰ قلم شی تاریخی و فرهنگی این استان ساماندهی شد.

به گزارش ایرنا ، روح‌الله محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران  با اشاره به اهمیت مستندسازی و سامان‌دهی اموال تاریخی و فرهنگی بیان کرد: مستندسازی یک هزار و ۸۰۰ شی نیز در حال انجام است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال این امر محقق شود.

او گفت: امسال ۷۵ قلم اشیای فرهنگی تاریخی اعم از دولتی و خصوصی مرمت و اقداماتی حفاظتی برای این اشیا انجام شده است.

محمدی در مورد کارگاه‌های مرمت بنا نیز افزود: در حال حاضر ۲۵ کارگاه مرمت بنا در استان فعال بوده و اقدامات مرمتی در این کارگاه‌ها در حال انجام است که تلاش بر این است تا با مرمت اشیا و ابنیه تاریخی گامی در راستای حفاظت از آنها برداریم.

سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر و تعطیلی موزه‌ها و بناهای تاریخی در اغلب مواقع از سال تلاش شده تا در این فرصت در بخش مرمت فعالیت‌ها توسعه یابد.

استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان‌های تاریخی بیشمار از جمله موزه و گنجینه می‌باشد. مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی معروف‌ترین اثر تاریخی اردبیل می‌باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است ، این استان دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی ، صنایع دستی ، مردم‌شناسی ، چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha