اصلاح ساختار بودجه فرهنگی، انتظار چندین ساله اهالی فرهنگ وهنر است

ارومیه- ایرنا- رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی گفت: اصلاح ساختار بودجه فرهنگی و آسیب شناسی آن، انتظار چندین ساله اهالی فرهنگ وهنر است.

امید خاکپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملی شدن "اصلاح ساختار بودجه فرهنگی و ‌آسیب شناسی آن"،  حرکت ماندگاری در حوزه فرهنگ وهنر خواهد بود.

وی اظهار داشت: سال هاست که شاهد فاصله عمیقی بین اعتبار و بودجه‌ اختصاصی بین مرکز، ‌ استان ها و شهرها هستیم چنان که بودجه یک‌ساله انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی یک سوم پولی است که برای یک اثر در تهران اختصاص می یابد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین شهرستان ها و استان ها از داشتن زیرساخت های فرهنگی هنری محروم هستند چنان که این استان،  از داشتن یک سالن پلاتو، بی نصیب است و ‌اکثر سالن های موجود چند منظوره است و این امر آسیبی به هنرهای نمایشی استان است.

خاکپور گفت: حتی در برخی از شهرهای استان در سالن های اجرای نمابش به جای لامپ های تخصصی از لامپ های کم مصرف استفاده می شود که این امر نشان از نبود امکانات و اعتبار لازم است.

وی افزود:  پیشنهاد اصلاح ساختار بودجه فرهنگی  توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند موجب حمایت از آثار تولیدی و همچنین زیرساخت های فرهنگی و هنری شود.

وی اضافه کرد: در اجرای بسیاری از رویدادهای فرهنگی، نبود امکانات، برگزاری رویداد را با مشکل مواجه کرده یا رویداد فرهنگی با مشکلات متعددی برگزار می شود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی بیان کرد: تحقق این اقدام، سبب رشد و شکوقایی ظرفیت های فرهنگی هنری استان ها و شهرستان ها شده و همچنین مانع مهاجرت هنرمندان استان ها و شهرستان ها می شود ‌زیرا اکثر هنرمندان شهرستانی به دلیل نبود امکانات مهاجرت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل شورایی در وزرات ارشاد برای اصلاح ساختار بودجه فرهنگی و آسیب شناسی آن خبر داده بود.

سال های متمادی است که اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ها و استان ها از دستیابی به حقوق حقه خود به منظور اجرای برنامه ها و آثار تولیدی خود محروم مانده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha