۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84487686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۳۰هزار دلار صنایع‌دستی از چهارمحال وبختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- کارشناس توسعه و ترویج بازرگانی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست سال‌جاری ۳۰ هزار دلار انواع کالای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

جهانبخش ترکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این میزان کالا شامل انواع جواهرات و زیورآلات سنتی بودکه از طریق چمدانی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شده است.

وی افزود: صادرات انواع محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از استان به کشورهای خارجی در سال گذشته ۹۰ هزار دلار، در سال ۱۳۹۸ برابر ۱۰۹ هزار دلار، در سال ۱۳۹۷ برابر ۱۱۴ هزار و ۹۷۵ دلار، در سال ۱۳۹۶ برابر ۱۸۶ هزار و ۶۰۰ دلار و در سال ۱۳۹۵ برابر ۲۵۰ هزار دلار بود.

ترکی تصریح کرد: اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران و شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر ،علت اصلی روند کاهشی صادرات انواع محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از چهارمحال و بختیاری به کشورهای خارجی به‌شمار می‌رود.

وی ابراز امیدواری کرد، با مهار شیوع ویروس کرونا بتوان در نیمه دوم سال‌جاری محصولات و تولیدات بیشتری از حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری به کشورهای خارجی صادر شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۰ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال خسارت به بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha