۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84487735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الجمهوریه : مردم جز وعده های شیرین چیزی از میقاتی نشنیده اند

تهران – ایرنا – روزنامه الجمهوریه لبنان با اشاره به سخنان نجیب میقاتی نخست وزیر جدید مبنی بر تلاش برای نجات اقتصاد لبنان ، نوشت : لبنانی ها تا کنون از دولت جدید جز سخنرانی و وعده های شیرین چیزی نشنیده اند.

میقاتی دیروز (سه شنبه) پس از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان اعلام کرد: من در جهت به ثمر رساندن مذاکرات و نجات لبنان تلاش خواهم کرد و پس از انجام سفرهای خارجی، رهسپار برخی از کشورهای عربی خواهم شد.

الجمهوریه افزود: این در حالی است که اهتمام جریان های سیاسی شرکت کننده در دولت و شرکت نکرده در آن هم اکنون معطوف به انتخابات پارلمانی است که قرار است در ۲۳ ماه مارس آینده ( سوم فروردین ۱۴۰۱ ) یعنی تقریبا ۶۰ روز مانده به پایان دوره فعلی مجلس نمایندگان در ۲۱ ماه می ۲۰۲۲ ( شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ) برگزار شود.

بر اساس این گزارش ، بسیاری هم اکنون از خود می پرسند دولتی که عمر فعلی آن بالغ بر شش ماه است ، چه کاری برای توقف فرآیند فروپاشی اقتصاد و ایجاد گشایش در بحران هایی که به طور فزاینده رو به وخامت گذاشته انجام دهد آن هم در حالی که نرخ دلار بار دیگر روند افزایشی یافته است تا آنجا که نرخ هر دلار دیروز در بازار سیاه تا ۱۷ هزار لیره پیش رفت در حالی که پس از شکل گیری دولت جدید تا ۱۳ هزار لیره کاهش یافت. این در حالی است که نرخ ها کاهش نیافت بلکه نرخ تصاعدی خود را ادامه داد تا بدین ترتیب قدرت خرید مایحتاج عمومی مردم را در هم بشکند .

البته در این میان برخی معتقدند که باید در انتظار نتایج به دست آمده از جلسه امروز هیات دولت و طرح ها و مصوبه ها و رویکردهای آن باقی ماند.

الجمهوریه نوشت: "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه به زودی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اوضاع لبنان را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. برخی از کارشناسان با توجه به این امر پیش بینی کردند که مکرون در صدد گشودن درهای بسته ریاض بر روی نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان است.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha