یک متخصص: واکسیناسیون عمومی تنها راه برون رفت از بحران کروناست

مشهد- ایرنا- رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: واکسیناسیون عمومی تنها راه خروج از بحران شیوع کرونا و پیشگیری از ورود به ششمین موج طغیان این ویروس در فصل سرما است.

دکتر علیرضا صداقت روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع کرونا در موج پنجم آن مهیب‌تر بود و قربانیان بیشتری داشت اما اکنون در وضعیت آرام به سر می‌بریم و با کوچکترین غفلت ممکن است دچار موج بعدی شیوع آن شویم که تعداد ابتلا و تلفات احتمالی آن را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

وی با درخواست از مردم برای پیوستن به پویش "من واکسن می‌زنم" ادامه داد: بزرگترین خطری که این مسیر و پویش را تهدید می‌کند سوالات پاسخ داده نشده به افرادی است که از تبعات و عوارض واکسن کرونا هراس دارند.

این پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: خطر واکسن هراسی می‌تواند با حمایت سودجویان و علم ستیزان به سیاه‌نمایی و در نهایت به فاجعه تبدیل شود. 

وی افزود: هیچیک از پزشکانی که دانش روز و مطالعات مستمر علمی دارند مخالف واکسن کرونا نیستند و همه یکصدا همگان را به استفاده از واکسن تشویق می‌کنند.

دکتر صداقت ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که تزریق واکسن عارضه خاصی ندارد و علاوه بر آن اگر ۷۵ درصد افراد جامعه واکسن دریافت کنند می توان انتظار قطع زنجیره انتقال ویروس را داشت.

وی گفت: هر فرد با دریافت واکسن علاوه بر ایمنی خود ایمنی دیگران را نیز تامین می کند و باعث قطع چرخه انتقال ویروس می گردد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۶۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۷۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون پنج میلیون و ۹ هزار و ۶۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha