دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه اول دانشگاه‌های تیپ ۲ را کسب کرد

کرمانشاه- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه موفق به کسب رتبه هفتم کشوری و همچنین رتبه اول در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

 دکتر «رضا خدارحمی» روز جمعه به ایرنا افزود: فرآیند ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری امسال به صورت برخط و بااستفاده از سامانه جامع ارزشیابی بر پایه محورهای تولید دانش، ساختار تحقیقات و فناوری، تولید فناوری و اثرگذاری پژوهش‌های سلامت تعیین شده است.

وی اظهار داشت: در فرآیند ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری سال ۱۳۹۹ علاوه بر استخراج و شاخص‌ تولید دانش، ساختار تحقیقات و فناوری، نیروی انسانی پژوهش محور، کمیته های تحقیقات دانشجویی، اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی به همراه شاخص‌های بخش تولید فناوری مانند واحدهای فناور محصول و فروش ارایه خدمات مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براین اساس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای دومین سال پیاپی رتبه اول دانشگاه های تیپ ۲ را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه ضمن حفظ جایگاه خود توانست در رتبه بندی کلی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدون در نظر گرفتن تیپ دانشگاهی با یک پله صعود و حتی بالاتر از دانشگاه‌های تیپ یک رتبه هفتم کشور در میان ۵۳ دانشگاه علوم پزشکی را کسب کند.

خدارحمی، این موفقیت را حاصل زحمات تمامی پژوهشگران، فناوران، دانشجویان و تمامی مدیران و همکاران حوزه معاونت تحقیقات و فناوری در سایه حمایت های رییس دانشگاه دانست و گفت: امیدواریم با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با درخواست پیوستن دانشگاه به دانشگاه‌های تیپ یک شاهد ادامه این موفقیت ها و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه تحقیقات و فناوری باشیم.  

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha