۸ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84488606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 توانمندی‌های صنایع، به نمایشگاه کاسپین زنجان روحی تازه دمید

زنجان - ایرنا - شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی صنعت نمایشگاه و بیکاری نیروهای این حوزه شد، اما پس از ۲ سال وقفه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط به نمایشگاه زنجان روحی تازه دمید.

به گزارش ایرنا، سالانه در استان زنجان به مناسبت های مختلف اعم از بازگشایی مدارس، شب عید و بهار، ضیافت، جشنواره های غذا، نمایشگاه های تخصصی در حوزه آی تی، الکترونیک، خودرو، صنایع ساختمان و دیگر زمینه ها برگزار می شد که با شیوع کرونا بازار نمایشگاه ها نیز از رونق افتاد و به تبع آن نیروهای فعال در این حوزه نیز از کار بیکار شدند و بسیاری از نمایشگاه های کشور در ۲ سال اخیر ورشکسته شدند.
اما در روزهای اخیر با شتاب گیری واکسیناسیون و کاهش شدت همه گیری کرونا موجب شد تا برخی محدودیت های کرونایی کاهش یافته و بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای با رعایت پروتکل های بهداشتی جانی تازه بگیرند.
با همت مسئوولان و متولیان در زنجان، پس از ۲ سال نمایشگاه تخصصی توانمندی های صنایع کوچک و متوسط شهرک های صنعتی استان برگزار شد و در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی کاسپین رخ نمایی کرد.

برپایی نمایشگاه ها موجب رونق تولید می شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط شهرک های صنعتی استان زنجان پس از مدتها وقفه ناشی از شیوع کرونا برپا شد.
حجت الاسلام مهدی باقری اظهارداشت: هرچه این نمایشگاه‌ها فعال شود برای استان در حوزه های اشتغال و تولید مفید واقع می شود.
وی یادآوری کرد: برای برپایی نمایشگاه حمایت کردیم و امروز نیز بابت قدردانی در جمع شرکت کنندگان این نمایشگاه حضور دارم.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار جدید زنجان نگاهی اقتصادی در استان خواهند داشت و یکی از کارهای مهم حضور در میان تولیدکنندگان و اطلاع از مشکلات آنها است.
حجت‌الاسلام باقری تاکید کرد: مشکلات در حوزه صنعت زیاد است و نیازمند انرژی جدیدی در کشور به لحاظ مدیریتی بودیم.
وی تاکید کرد: با تغییر رئیس جمهوری و رویکردها در مجلس و دولت باید تحولاتی اتفاق افتد که سرمایه گذار و کارآفرین در تلاش برای اخذ مجوز دچار مشکلات نشوند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس به دنبال حل مشکلات سر راه اخذ مجوزهای سرمایه گذاری و تولید هستیم.

امسال ۴۸ نمایشگاه تخصصی در زنجان برپا می شود
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در نیمه دوم سال‌جاری ۴۸ نمایشگاه تخصصی را در حوزه های مختلف برپا خواهیم کرد.
سیدرضا قندیلی اظهار داشت: برخی از این نمایشگاه های تخصصی با حضور سایر کشورها خواهد بود.
وی یادآوری کرد: به علت اینکه ۲ سالی بود که نمایشگاهی برگزار نشده بود، متاسفانه نمایشگاه در معرض نابودی بود در حالیکه در تمام مراکز استان های کشور نمایشگاه ها برگزار شده بود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان گفت: این نمایشگاه در جهت رونق کسب و کار مردم و متعلق به مردم است و حق استفاده از آن را در جهت توسعه کسب و کار، اشتغالزایی، تولید و دیگر موارد دارند.
قندیلی ادامه داد: نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک و متوسط شهرک های صنعتی استان زنجان امروز پس از ۲ سال تعطیلی به عنوان اولین نمایشگاه دایر شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۴۱ شرکت تخصصی صنعتی و واحدهای صنعتی استان که بخش کوچکی از توانمندی بزرگ زنجان هستند در این نمایشگاه حضور دارند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان گفت: در آخرین روز از شهریور ماه امسال معاون سیاسی - امنیتی دبیر ستاد کرونا ملی ایران ابلاغ کردند تا از نخستین روز مهر ماه سال‌جاری همه مراکز رسمی نمایشگاهی ایران اجازه برگزاری نمایشگاه را دارند.
قندیلی با بیان اینکه نمایشگاه کاسپین زنجان سه هزار مترمربع فضا دارد و همه پروتکل های بهداشتی را با حضور ۴۱ شرکت با جدیت رعایت می کنیم.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر راهروهای نمایشگاه کاسپین عریض شده و در ورودی تب سنجی انجام می شود و ماسک را برای بازدیدکنندگان فاقد ماسک نیز توزیع می کنیم.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان گفت: موکت و سازه های نمایشگاه را پس از ۱۰ سال تعویض و همه استاندارد های نمایشگاهی را در کاسپین اعمال کرده ایم.
به گفته قندیلی، مرکز نمایشگاه های بین المللی استان با توجه به ظرفیتی که دارد، بزرگترین نمایشگاه در منطقه شمال‌غرب کشور به شمار می رود.
وی اظهارداشت:متاسفانه محدودیت های کرونا فقط محدودیت بود و هیچ راهکاری برای خروج از نابودی نبود ما به شدت و با پیگیری های بسیار زیاد پاسخی نگرفتیم.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان گفت:معیشت ۱۲ نفر از پرسنل نمایشگاه بین المللی کاسپین به خطر افتاده بود، در حالیکه تمام کسب و کارها به جز نمایشگاه فعال بود.
قندیلی ادامه داد: سال‌های گذشته نمایشگاه کیفیت لازم را نداشت و در حال حاضر استانداردهای لازم نمایشگاهی را پیاده کرده ایم که کار غیر تخصصی در نمایشگاه تخصصی ارائه نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه رونق تولید و بازارشناسی را موجب می شود و ما برای اولین بار "بی تو بی" دانش بنیان را در نمایشگاه راه اندازی کردیم.
قندیلی افزود: به طوریکه پارک علم و فناوری به عنوان اکو سیستم فناوری استان زنجان شرکت های دانش بنیان را به واحدهایی که در نمایشگاه شرکت می کنند، معرفی می کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان گفت: این مهم موجب عارضه یابی، اشتغال‌زایی و ارزیابی می شود و می‌توانند نیازهای خود را علی رغم تجاری بودن نمایشگاه در حوزه دانش بنیان نیز مرتفع کنند.

نمایشگاه تخصصی توانمندی های صنایع کوچک و متوسط شهرک های صنعتی استان زنجان از هفتم تا نهم مهرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید عموم دایر است.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha