بیش از ۲۷ تُن گوشت فاسد در مهاباد از چرخه مصرف خارج شد

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: ۲۷ هزار و ۲۳۶ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌ خام دامی فاسد در نیمه نخست امسال در این شهرستان از چرخه مصرف خارج شد.

عباس آغاز روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف طی ‌هزار و ۵۳۹ مورد بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران‌ و غذاخوری‌ ها، مرغ و ماهی‌فروشی، کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه فرآورده های کشف شده در مکان مناسبی معدوم شده است، اضافه کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای از دامپزشکی این شهرستان یا شهرستان‌های مبدا داشته باشد.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد از افزایش نظارت و بازرسی بر کشتارگاه‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: نیمه نخست سال گذشته نیز ۱۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌ خام دامی فاسد در این شهرستان کشف و ضبط شده بود.

"آغاز"، از واکسیناسیون رایگان سگ‌های نگهبان و گله بر علیه بیماری هاری نیز در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح واکسیناسیون رایگان سگ‌های نگهبان و گله به مناسبت روز جهانی هاری، با شعار آگاهی از حقایق، بدون هراس در سطح شهرستان به مدت سه روز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این طرح تمامی سگ‌های نگهبان و گله واکسینه می‌شوند، افزود: واکسیناسیون سالانه و رایگان سگ‌های صاحب‌دار و شناسنامه‌دار کردن آنها، توزیع قلاده رایگان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و نمونه‌گیری از دام‌های مشکوک از جمله اقدامات پیشگیرانه شبکه‌های دامپزشکی بر علیه بیماری هاری است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha