۳۸ درصد جامعه هدف مازندران دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۳۸ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری بالای ۱۸ سال استان مازندران هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر قاسم اویس روز شنبه در گفت و گو با ایرنا آمار جمعیتی را که  هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، ۷۴۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی افزود : تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن به جامعه هدف ۱۸ سال به بالا مازندران تزریق شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه، ۶۷ درصد جامعه هدف استان مازندران حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت : روند واکسیناسیون جامعه هدف مازندران باجدیت ادامه دارد و در روزهای آینده محموله چند صد هزار دُزی واکسن به استان وارد می شود.
وی افزود: باتوجه به تاثیر پذیری شیوع کرونا ویروس از محیط و شرایط آب و هوایی، امکان موج جدید شیوع کرونا ویروس با توجه به کاهش تدریجی دمای هوا محتمل است و مردم تا می توانند برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
اویس گفت : میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مازندران مطلوب نیست و براساس آمار در ۲۵ شهریور میزان استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در استان ۴۵ درصد بود که این رقم براساس ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ۴۰ درصد رسیده است.   
 بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با بستری ۵۹ بیمار جدید به ۳۹۳ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha