۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84489708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ درصد گلستانی‌ها دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

گرگان- ایرنا - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان از تزریق یک میلیون و ۲۰۳ هزار دز واکسن در استان خبر داد و گفت ۳۳ درصد از جمعیت واجد شرایط استان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

علی باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : مجموع تزریقات نوبت اول و دوم واکسن کرونا در استان گلستان به یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۱۰ دُز رسیده است.

وی ادامه داد: تا کنون ۷۹۸ هزار و ۸۱۷ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و نوبت دوم واکسن هم به ۴۰۴ هزار و ۳۹۳ گلستانی تزریق شده است.

 باقری افزود: بر اساس اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افراد ۱۲ سال به بالا (متولدین۱۳۸۸ و قبل از آن) می‌توانند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir زمان و محل تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد که ۱۳۴ مرکز تجمیعی و غیرتجمیعی در استان روزانه ظرفیت بیش از ۳۰ هزار دُز واکسن را در طول روز دارند.

عبدالرضا فاضل یادآور شد: اکنون با توجه به کاهش تعداد مبتلایان به کرونا که بستری هستند، ۲۶۵ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی است که ۵۳ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد و حال ۲۲ مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه در سراسر استان وخیم است.

وی اظهارداشت: به جز شهرستان علی آباد که در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد، بندرگز، کردکوی، گرگان، آق‌قلا، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در وضعیت زرد و رامیان، بندرترکمن و گمیشان در وضعیت آبی شیوع این ویروس قرار دارند.

وی تاکید کرد: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به معنای عادی‌انگاری و ساده‌پنداری نیست و مردم باید همچنان نکات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن و شستشوی دست‌ها را رعایت کنند و ضمن استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در هرگونه تجمعات خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: استفاده از واکسن حتی در ۲ نوبت به معنای مبتلا نشدن به این ویروس و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی نیست، بلکه واکسن زدن خطر ابتلا به ویروس و مرگ و میر ناشی از مبتلا شدن به کرونا را به شدت کاهش می‌دهد.

استان گلستان دست کم ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha