حریق در جزیره آشوراده و رخدادهای خبری هفته گذشته گلستان

گرگان- ایرنا- وقوع حریق در جزیره آشوراده، رسیدن آمار واکسیناسیون کرونا به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز، افتتاح ۴۱ مرکز نیکوکاری، توزیع ۶ هزار بسته نوشت افزار بین محرومان توسط ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و صدور کیفرخواست متهم پرونده چاقو کشی در گرگان از مهمترین رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اعلام وقوع آتش‌سوزی در اراضی شبه جزیره میانکاله گفت این آتش سوزی در حوزه جغرافیایی گلستان رخ داده است.

محمد رضا کنعانی افزود: آتش‌سوزی میانکاله عرصه هایی با پوشش گیاهی سازیل و انار ترش را به خاکستر تبدیل کرد.

به گفته فرماندار بندرترکمن در این حریق ۱۴ هکتار از پوشش گیاهی منطقه سوخت.

***

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان گفت: این نهاد با همیاری نیروهای مردمی و جهادی ۶ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع کرد.

محمد مهدی سلمان زاده ارزش ریالی این بسته های نوشت افزار را افزون بر ۱۲ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: هر بسته نوشت‌افزار شامل کیف، دفتر ، مداد و خودکار تولیدی شرکت های داخلی است.

***

باد شدید اوایل هفته  در استان، بسیاری از شاخ و برگ‌ درختان را بر روی‌ سیم‌های فشار ضعیف انداخت و موجب قطع برق در برخی از نقاط استان شد.

***

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت که ۲۵۰ هکتار از مجموع مساحت شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک با برخورداری از زیرساخت‌های ضروری مانند آب، برق، گاز و مخابرات آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

رضا شهمرادی اظهارداشت: با تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون در اردیبهشت امسال، استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شهرک اترک افزایش یافته به طوری که تاکنون قرارداد واگذاری زمین برای راه اندازی پنج واحد بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد ریالی و ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی بسته شد.

***

وزش تندباد ۹۰ کیلومتری اوایل هفته گذشته  در نوار ساحلی خلیج گرگان و ایجاد کولاب ناشی از این تندباد به سبب فعالیت سامانه ناپایدار جوی توام با بارش باران موجب افزایش موقتی حدود ۵۰۰ هکتاری پهنه آبی خلیج گرگان در حوزه استحفاظی استان گلستان شده است.

***

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس درشرق استان گلستان گفت که با مشخص شدن پیمانکار و تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی احداث شبکه زهکشی زیرزمینی در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی پایین دست سد بوستان این شهرستان با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

***

رئیس کل دادگستری گلستان اعلام کرد که صدور کیفرخواست پرونده ضارب جنجالی چهار راه میدان گرگان انجام شده است.

حیدر آسیابی گفت: این ضارب ۱۲ مرداد امسال در خیابان چهارراه میدان شهر گرگان ۱۰ نفر را در عرض چند ثانیه با تبر و کاتر مجروح کرد که متاسفانه یک نفر از مصدومان بر اثر شدت جراحات جان باخت.

***

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان از تزریق یک میلیون و ۲۰۳ هزار دز واکسن در استان خبر داد و گفت ۳۳ درصد از جمعیت واجد شرایط استان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

حریق در جزیره آشوراده و رخدادهای خبری هفته گذشته گلستان

علی باقری  اظهارداشت : مجموع تزریقات نوبت اول و دوم واکسن کرونا در استان گلستان به یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۱۰ دُز رسیده است.

وی ادامه داد: تا کنون ۷۹۸ هزار و ۸۱۷ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و نوبت دوم واکسن هم به ۴۰۴ هزار و ۳۹۳ گلستانی تزریق شده است.

***

ملوان بندرگز نماینده گلستان در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ساحلی کشور در بازی نخست خود در دور برگشت این مسابقات با نتیجه ۴ بر۳ مقابل ملاباشی یزد شکست خورد .

***

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت : کرونا از اسفند ۹۸ تا پایان شهریور سال جاری هفت هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف بخش گردشگری این استان خسارت زده است.

یاسر قندهاری اظهارداشت: این ویروس منحوس سبب توقف سفرهای نوروزی و تابستانی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به گلستان و در نتیجه تعطیلی یا رکود فعالیت واحدهای مختلف گردشگری آن از جمله "دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، سفره‌خانه‌ها، مهمان‌پذیرها، راهنمایان گردشکری، مراکز آموزش گردشگری و مزارع گردشگری" شد.

***

قایم مقام کمیته امداد امام (ره) گفت: عمده مشکلات پنج میلیون نفر مددجو و نیازمند زیر پوشش این نهاد مسکن است که سالانه ۹۰ هزار واحدمسکونی نیاز داریم.

مصطفی خاکسارقهرودی اضافه کرد: در برنامه دولت سیزدهم، قرار است در مدت چهار سال، چهار میلیون مسکن احداث و در اختیار مردم گذاشته شود که قانون جهش تولید و تامین مسکن در مجلس شورای اسلامی تصویب و از سوی رییس جمهوری ابلاغ شده است.

***

نماینده مردم حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن پروژه  پمپاژ آب  از دریای خزر به سوی پهنه آبی خلیج گرگان خبر داد و گفت:‌تلاش داریم تا با اجرای این طرح تا پایان سال و پمپاژ ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب روند خشک شدن خلیج گرگان را کنترل کنیم.

عبدالجلال ایری اظهارداشت در این روش که اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی  موردنیاز آن از سوی وزارت نیرو تامین می شود، لوله هایی با قطر ۲۰ اینچ با استفاده از پمپ های پرقدرت آب خزر  را به خلیج گرگان منتقل می کنند.

برخی از مسوولان امر  از خشک شدن حدود ۳۰ درصد خلیج گرگان خبر دادند و علاج بخشی عملی برای این چالش را خواستار شدند.

***

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از احداث و بهره برداری هفده ایستگاه آتش‌نشانی، سال جاری در شهرستان های این استان خبر داد.

عفت همدم  افزود: آتش نشانی گلستان در زمان حاضر ۱۲۹ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، سبک و موتورسیکلت دارد که ۹۵ دستگاه در ایستگاه های شهری و ۳۴ دستگاه در ایستگاه های روستایی برای امدادرسانی هستند که بیشتر این دستگاه ها فرسوده بوده و نیازمند توجه ویژه هستند.

***

فعالیت ۴۱ مرکز نیکوکاری در حوزه‌های مختلف تخصصی خدمات‌رسانی با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسوولان گلستان در استان آغاز شد.

 مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت : با بهره برداری از این مراکز تعداد مراکز نیکوکاری استان به ۳۴۰ مرکز افزایش یافت.

 عیسی بابایی اظهارداشت : در نظرداریم تعداد مراکز نیکوکاری گلستان تا پایان سال به ۴۰۰ مورد افزایش یابد.

***

هفدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی و صنایع وابسته به آن و سیستم های نوین آبیاری در محل دایمی نماشگاه های بین المللی استان گلستان در گرگان عصر سه شنبه ۶ مهر ماه به مدت چهار روز آغاز به کار کرد.

***

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که در نیمه نخست امسال حدود ۲۰۹ هزار و ۲۴۰ تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۷۲ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۶۶۷ دلار از مبادی گمرکی این استان به خارج کشور صادر شد که از لحاظ وزنی ۱۸۹ درصد و از جهت ارزش دلاری ۵۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

 سیدابراهیم حسینی با اشاره به واردات گمرکات گلستان در نیمه نخست امسال افزود: در این مدت پنج هزار و ۳۵۶ تن انواع کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۵۸۸ دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۸ درصد و از نظر ارزش دلاری ۹۰ درصد بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha