فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری با واکسیناسیون ۵۰ درصد کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا در استان و شتاب‌بخشی به آن از ۲۰ شهریور، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان در مقایسه با دوره‌های مشابه قبل، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای موج پنجم کرونا اگر چه بخش قابل توجهی از جمعیت استان واکسینه نشده بود اما در ادامه با تزریق واکسن برای گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال ،درصد مرگ و میر در این گروه‌های سنی به شدت کاهش یافت و در ادامه نیز با گسترش طرح به دیگر گروه‌های سنی در شرایط بهتری نسبت به قبل از طرح واکسیناسیون قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در موج پنجم اگر چه تعداد بیماران نسبت به موج‌های قبلی حدود ۲ برابر افزایش پیدا کرد اما تعداد فوتی‌ها کمتر از موج‌های قبلی بود که مهمترین عامل این موضوع، اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا است.

شیرانی، یک ماه آینده را زمان سرنوشت‌سازی برای مهار شیوع کرونا در استان دانست و تصریح کرد: اگر در این مدت با تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان، پروتکل‌های بهداشتی نیز با جدیت از سوی مردم رعایت شود بی‌شک در موج‌های احتمالی بعدی با چالش بسیار کمتری مواجه خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون ۶۵ درصد جمعیت استان دُز نخست و بیش از ۲۵ درصد جمعیت دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که می‌توان امیدوار بود ظرف یک ماه آینده به هدف واکسینه شدن ۷۰ درصدی جمعیت استان دست یابیم.

شیرانی، استقبال مردم از طرح واکسیناسیون علیه کرونا را مطلوب ارزیابی و همچنان توصیه کرد تا افرادی که تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند هر چه سریع‌تر به یکی از مراکز و یا پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون مراجعه و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۹ مهر، ۲۲۰ هزار و ۱۵۶ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام شده که بر اساس آن ۷۸ هزار و ۲۱۹ مبتلای به کرونا در استان شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کیار، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha