فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی شامل ساختمان‌های مقاومت اسلامی و موتورخانه مرکزی باغ‌موزه دفاع مقدس روز شنبه در آیینی در مشهد گشایش یافت.

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در این آیین گفت: ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس به عنوان یک اقدام جهادی در حال انجام است و تمام تلاش ما این است که مطالبه جدی مردم برای ساخت این مرکز به سرانجام برسد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده افزود: دلیل همه این تلاشها این است که ما خود را مدیون شهدای گرانقدر دانسته و موظفیم در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی گام برداشته و برای عمل به خواست مردم شهیدپرورمان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اقدام در خصوص بزرگداشت و ایجاد یادمان های دفاع مقدس حرکت مناسبتی نیست، بلکه به تاسی از فراز "کل یوم عاشورا و کل ارض الکربلا" کار هر روزه ما است که برای نهادینه کردن آن ارزش ها نباید لحظه ای از پای بنشینیم.

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: این اداره تولیت انسجام‌بخشی اقدامات متنوع در خصوص حفظ ارزشها را دارد و کارها با مشارکت همه نهادها و تشکیلات انجام می شود.

وی گفت: به دنبال نشر و تکثیر ارزشها به صد زبان برای همه اقشار، جوانان و ملتهای منطقه هستیم تا حرکت شهدا به الگوی همه مردم تبدیل گردد.

باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با زیربنای ۱۹ هزار متر مربع در منطقه کوهسنگی مشهد ایجاد می شود که تاکنون کتابخانه و مرکز اسناد این مرکز فرهنگی به بهره برداری رسیده است و بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در صورت تامین بودجه، موزه مرکزی، سالن اجتماعات و محوطه سازی این مجموعه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha