سرقت تجهیزات روشنایی جاده‌های خراسان شمالی افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: امسال سرقت تجهیزات روشنایی در جاده های استان بسیار افزایش یافته است به طوری که سارقان بیش از ۲ میلیارد ریال خسارت به این مجموعه تحمیل کردند.

حامد معروف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سارقان با سرقت کابل ها، کنتور و تابلوهای برق در جاده ها سبب بروز مشکلات ترافیکی در این محورها می شوند و این دغدغه در جاده های مه گیر بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه اکنون اکنون ۸۰ کیلومتر از جاده های استان روشنایی دارد افزود: ایجاد تجهیزات روشنایی در جاده ها با اولویت محورهای شریانی و اصلی انجام می شود و با توجه به حجم زیاد کاربران جاده در این محورها، اختلال در روشنایی می تواند ایمنی تردد را کاهش دهد.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: در این زمینه تلاش داریم تا با تامین اعتبار لازم، برخی اقدامات پیشگیرانه از سرقت انجام شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: امسال اجرای روشنایی در ۲ کیلومتر از جاده های استان در محدوده رباط قره بیل در محور بجنورد-جنگل گلستان در سه راهی پیش قلعه و سه راهی سنخواست اجرا و در این زمینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

معروف خاطرنشان کرد: اجرای نوسازی روشنایی جاده در گردنه امین الله در محور بجنورد-جنگل گلستان به طول ۶ کیلومتر در دست پیگیری است که در صورت تخصیص اعتبار در سال مالی جاری اجرایی می شود.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: نوسازی تجهیزات روشنایی در مسیر گردنه اسدلی در محور بجنورد-اسفراین هم در حال انجام است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است. این استان ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های مه گیر و سخت گذر این استان محسوب می شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha