۳۵ درصد جمعیت ۱۵ تا ۱۸ سال خراسان شمالی واکسینه شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۵درصد جمعیت ۱۵ تا ۱۸ سال و ۱۵ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۵ سال استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیداحمدهاشمی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین از ابتدای آغاز واکسیناسیون ملی علیه کرونا تاکنون، بیش از ۶۰درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان در برابر کرونا واکسینه شده اند.

وی افزود: تاکنون ۶۳۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده است که از این میزان، ۶۱۶ هزار آن توزیع و تزریق شده است.

هاشمی با بیان اینکه روزانه به طور بیش از ۱۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق می شود، تصریح کرد: هم اینک به طور میانگین روزانه ۱.۵ درصد جمعیت هدف در استان در برابر کرونا واکسینه می شود و در این میان حتی میزان تزریق روزانه واکسن در شهرستان شیروان به ۲ هزار دُز نیز رسیده است.

وی با اشاره به کنترل موج پنجم کرونا در استان، گفت: وضعیت کرونایی خراسان شمالی کنترل شده است و خوشبختانه همچنان شاهد روند نزولی میزان مبتلایان و بستری های کرونایی هستیم به گونه ای که هم اکنون ۲۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بستری هستند.

هاشمی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته ۴۸ بیمار جدید کرونایی بستری و ۴ نفر از شهروندان نیز جان باختند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha