۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84491458
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

آتش نشانان همدان هزار و ۹۶۴ عملیات انجام دادند

همدان- ایرنا- سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان در ۶ ماهه نخست سال با انجام هزار و ۹۶۴ عملیات اطفای حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث، ۸۶۵ نفر را نجات دادند.

«سید صادق پورسینا» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال تعداد ۲۶ هزار و ۹۸ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده اعلام کرد که از این تعداد هزار و ۹۶۴ مورد منجر به عملیات، ۷۶۶ مورد راهنمایی و مشاوره، سه هزار و ۵۹۸ تماس اشتباه و چهار مورد اعلام حریق کذب و ۱۹ هزار و ۷۶۶ مورد ایجاد مزاحمت بوده است. 

وی ادامه داد: هزار و ۲ مورد عملیات امداد و نجات در این مدت زمان انجام شده است که بیشترین میزان این عملیات ها شامل ۳۷۰ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۱۶۹ مورد نجات حیوانات، ۱۵۱ مورد مهار حیوانات، ۱۳۰ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۵۸ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۴۲ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بوده است.  

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده ۸۰۴ مورد مربوط به عملیات های اطفای حریق بوده است گفت : پوشش گیاهان خودرو ۲۷۶ مورد، اماکن مسکونی با ۱۱۱ مورد، وسایط نقلیه با ۱۰۵ مورد، باغ ها و فضای سبز ۷۹ مورد و مراکز تجاری با ۲۴ مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفا حریق را شامل شده است.

پورسینا  افزود: موقعیت ۸۰۰ مورد از عملیات های اطفا حریق و ۹۹۶ مورد از عملیات های امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۱۰ عملیات خارج از آن بوده است و نحوه بروز ۱۸۱ حادثه آتش سوزی عمدی، ۵۹۴ مورد غیر عمدی و ۲۶ مورد نیازمند کارشناسی است. 

وی با اشاره به اینکه ۹۲ نفر از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۱۰ نفر از شهروندان نیز فوت شده اند تصریح کرد: آتش نشانان در ۶ ماه گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی ۸۶۵ نفر را در عملیات های مختلف نجات داده اند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: ۱۹۸ دوره آموزشی اصول ایمنی و ۱۲۶ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف در این مدت انجام شده است.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان دارای ۱۰ ایستگاه عملیاتی فعال با ۲۰۱ نیروی عملیاتی و اداری است که به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری، آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha