۲۵هزار میلیارد ریال اعتبار تملک‌دارایی‌های چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای این استان ابلاغ شده است.

علی شهریارپور شامگاه شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این مبلغ چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مختص ردیف‌های استانی، نفت و گاز، ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده، راه روستایی، آب روستایی و در اختیار نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: از مجموع چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار یاد شده، ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال در نشست‌های قبلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری توزیع شده و یک‌هزار میلیارد ریال مربوط به راه روستایی و آب روستایی و عشایری است که روز شنبه مصوب شد.

شهریارپور تصریح کرد: حدود ۳۸۹ میلیارد ریال مختص اعتبارات ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده است که منتظر دستورالعمل مربوطه از طریق وزارت ورزش و جوانان هستیم.

وی یادآور شد: ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی است که برای توزیع فصلی آن هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات توازن به استان ابلاغ شده بود که ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال استانی است و در نشست‌های قبلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه توزیع و به کمیته‌های شهرستانی ابلاغ شده است.

وی گفت: همچنین از این ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی توازن بوده که طرح‌ها آماده و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

شهریارپور تاکید کرد: ۱۱ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار طرح‌های ملی استانی شده و ملی است که مبادله موافقت‌نامه‌ها انجام و برخی آن‌ها تخصیص اعتبار گرفته‌اند.

وی افزود: از محل بند "ط" تبصره ۲ (تنش آبی) ۶۲۰ میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت و سهم استان از اعتبارات محرومیت‌زدایی سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای در سال‌جاری ۲۰ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف و مبادله موافقت‌نامه‌ها انجام شده است و بقیه به‌زودی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: مبادله موافقت‌نامه اعتبارات هزینه‌ای جاری برای ۲۳ دستگاه بهره‌مند در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

شهریارپور اظهار داشت: در یکی ۲ روز آینده وضعیت و میزان تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌شود تا برای تسریع در روند جذب آن اقدام شود.

وی با اشاره به اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های روستایی و تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری گفت: از این مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال مختص راه‌های روستایی و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستایی و عشایری در استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از مجموع ۱۴۶ اولویت پژوهشی پیشنهادی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ۳۷ طرح در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برابر ۶ میلیارد ریال به انجام فعالیت‌های پژوهشی اختصاص دارد.

شهریارپور به اعتبار ۳۲۰ هزار میلیارد ریالی کشور از ردیف ۲۸ مصارف جدول تبصره ۱۴ قانون برای توسعه، اشتغال و کارآفرینی استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری اشاره و تصریح کرد: از این مبلغ ۴.۳ درصد به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته که پس از کرمانشان دومین استان بهره‌مند از این اعتبارات در سطح ملی است.

وی یادآور شد: در همین راستا دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از این بودجه در چهارمحال و بختیاری باید بُرش استانی برنامه خود را از وزارتخانه مربوطه دریافت، اجرایی و نسبت به جذب اعتبارات مربوطه اقدام کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پس از بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص پیشنهادات ارسالی از کارگروه ماده ۲۳ قانون الحاق ۲، افزایش اعتبار طرح ساختمان فرمانداری‌های کوهرنگ و بن و افزایش احجام و اعتبار طرح ساختمان بخشداری صمصامی شهرستان کوهرنگ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد.

وی گفت: اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با تشکیل گروه کاری برای تهیه نقشه و اطلاعات مکانی استان در بخش‌های مختلف زیر نظر سامانه نقشه و اطلاعات مکانی کشور موافقت کردند.

شهریارپور تاکید کرد: اعضای این شورا همچنین اجرای ۱۳ طرح توسعه‌ای در چهارمحال و بختیاری شامل احداث طرح گوسفند داشتی، پرواربندی بره، گلخانه صیفی و سبزی، جایگاه سوخت، سرُم‌سازی و اقلام دارویی، الحاق به محدوده برای تامین زمین مورد نیاز طرح اقدام مسکن ملی و مکان‌یابی ویژه جابجایی روستای سید محمد شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری تصویب کردند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha