۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84491852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹هکتار اراضی زراعی کشاورزی ملارد آزادسازی شد

۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲
کد خبر: 84491852
۱۹هکتار اراضی زراعی کشاورزی ملارد آزادسازی شد

تهران-ایرنا-مدیر جهادکشاورزی ملارد از تخریب ۱۵۳مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و افزود: با این اقدام ۱۹هکتار از سطح اراضی زراعی این شهرستان آزاد سازی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مهدی صالحی اظهار داشت: در راستای عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در دو هفته اخیر، ۱۵۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای کوشکک - شش و خوشنام شهرستان ملارد تخریب شد.

وی افزود: با اجرای احکام صادره از سوی  دادستان و حضور معاون و نماینده دادستان که بیشتر به صورت دیوارکشی و بنا بود، ۱۹ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

صالحی از شهروندان خواست تا پیش از هرگونه اقدام به ساخت و ساز و یا خرید باغ و ویلا ابتدا به جهاد کشاورزی مراجعه و از قانونی بودن ساخت و ساز مطلع شوند.

مدیر جهادکشاورزی  شهرستان ملارد بیان داشت: قطعه‌بندی اراضی کشاورزی بر اساس قانون ممنوع است و کوچک کردن این اراضی باعث کاهش تولیدات کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی جامعه می‌شود.

 شهرستان ملارد در غرب استان تهران واقع شده، این شهرستان از بخش مرکزی، بخش صفادشت، منطقهٔ مارلیک و سرآسیاب تشکیل شده ‌است.

طی نیمه نخست امسال بیش از ۲ هزار و ۷۶۰ مورد حکم و دستور قضایی در اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته استان تهران اجرا شده و با اجرای این احکام و دستورات قضایی ۳۶۰ هکتار از اراضی مرغوب زراعی و باغی استان تهران آزادسازی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha