۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84492168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی: ۴۴ کیلومتر شبکه آبرسانی خواف اصلاح شد

گناباد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۴۴.۵ کیلومتر از شبکه آبرسانی شهرستان مرزی خواف در نیمه نخست امسال با هدف بهبود وضعیت انتقال آب در این شهر اصلاح شد.

سید ابراهیم علوی روز یکشنبه در جریان بازدید از طرحهای آبرسانی خواف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دیگر اقدامات انجام شده برای اصلاح شبکه آب این شهرستان را ساخت هفت باب مخزن ذخیره با حجم هزار و ۵۵۰ مترمربع، اجرای ۳۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۳.۵ کیلومتر توسعه شبکه آب شرب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین هشت حلقه چاه آب با هدف بهبود شبکه آبرسانی در مناطق شهری و روستایی خواف تجهیز و ۲ حلقه نیز حفر و لوله های این پروژه تهیه و پیمانکار انتخاب شده است که بزودی فعالیت اجرایی این طرح آغاز و این چاهها در سال آینده وارد مدار می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در این بازه زمانی ۱۰ دستگاه الکتروپمپ در مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف تعویض شده و برای ۲ دستگاه نیز مهندسی مجدد انجام شده است.
علوی افزود: با کمک "علی اکبر ابراهیمی"، از خیران منطقه، طرح آبرسانی به ۱۴ روستای بخش های جلگه زوزن و سلامی شهرستان مرزی خواف در سال جاری اجرایی شده که کار خرید لوله ها توسط این فرد خیر و اجرای کار توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع)، با نظارت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: شبکه دفع فاضلاب و تصفیه خانه خواف نیز به زودی با سرمایه گذاری یکی از شرکت های معدنی به بهره برداری خواهد رسید که ساکنان شیعه و سنی منطقه از مزایای آن برخوردار می شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف پیش از این وضعیت این شهرستان را از نظر تامین آب آشامیدنی بحرانی و در شرایط قرمز عنوان کرده بود.

به گفته وی بیشترین کمبود آب این شهرستان به ترتیب مربوط به بخش های آب شرب، دامپروری و کشاورزی است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۸۲ هزار و ۸۳۰ نفر جمعیت شهری و ۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر روستانشین و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در  فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

۸۳ روستای خواف زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha