تسهیلات مشاغل خانگی مازندران ۷.۵ برابر شد

نوشهر - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از افزایش هفت و نیم برابری تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، کامران اصغری عصر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و کارگروه توسعه تعاون در نوشهر افزود : امسال اعتبار مازندران از صندوق توسعه ملی در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۴۵ میلیارد تومان تعیین شد، در حالی که سال گذشته تنها ۶ میلیارد تومان بود.

وی ادامهداد: این تسهیلات به متقاضیانی که طرح‌های آنان منطبق بر ظرفیت و اولویت‌های منطقه و دارای مجوز و توجیه اقتصادی و فنی لازم باشد از سوی بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران پرداخت خواهد شد.

مدیر کل تعاون مازندران نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ها مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح ها جهت پرداخت تسهیلات شد.

وی به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ها نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: تسهیلات پرداختی در مشاغل خانگی به ازای اشتغال هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان است که با توجه به افزایش قیمت ها در تمامی حوزه ها باید به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

اصغری خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تاکنون چهار هزار طرح مشاغل خانگی در مازندران پالایش شده که تاکنون از منابع مختلف حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون مازندران اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی سالجاری نوشهر را ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان  اعلام کرد و گفت: سهم هر شهرستان در این پرداخت براساس نرخ بیکاری، تعداد ثبت نام کنندگان و مجوز صادره مشخص شده است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشهر نیز در این جلسه از پرداخت ۱۱ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان تسهیلات حمایتی دولت برای ۵۸۱ پرونده کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا در این شهرستان خبر داد.

آدینه حسینی عمویی اظهارداشت: امسال سه طرح اشتغال روستایی به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان، پنج طرح کار آفرینی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و پنج طرح گردشگری نیز به مبلغ سه میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به کار گروه استان معرفی شدند.

در این جلسه مشکلات و نیازهای چهار تعاونی دهیاران کجور، صنعتکاران پارسین خزر، بزرگراه رایانه و فرآوری کننده و بسته بندی سبزیجات بررسی و برای رفع مشکلات آنها تصمیمات لازم گرفته شد.

در حال حاضر ۹۰ تعاونی در شهرستان ۱۳۸ هزار نفری نوشهر فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha