۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84492882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: اقدامات حمایتی از عشایر گسترش یابد

شهرکرد-ایرنا - نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایر نشین کشور است، گفت: اقدامات حمایتی از عشایر در دولت جدید افزایش یابد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در دیدار با رییس سازمان امور عشایری کشور افزود: رسیدگی به مشکلات و مطالبات عشایر، نیازمند یک عزم جدی بین نمایندگان مجلس و مسوولان دولت است .

وی از رییس سازمان امور عشایر خواست تا نگاه ویژه به عشایر استان در خصوص تامین نهاده‌های دامی، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و افزایش سهمیه پنل‌های خورشیدی برای رفاه حال عشایر داشته باشد.

به گفته وی، در چهارمحال و بختیاری ۲۲هزار و ۹۲۳خانوار عشایری با جمعیت بیش از ۱۱۵هزار نفر جمعیت ساکن هستند و این استان بعد از فارس دومین استان عشایرنشین کشور است و به دلیل سخت‌گذر بودن مناطق عشایری باید امکانات رفاهی برای این قشر تامین شود.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار به نامناسب بودن وضعیت ایل راه‌ها ، مشکل عشایر در تامین نهادهای دامی، بالا بودن هزینه تامین نهاده دامی، کمبود امکانات رفاهی اشاره کرد و گفت: عشایر استان سالانه ۱۱هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند که نیاز است سهیمه نهاده‌های دامی دولتی برای حمایت از این قشر افزایش پیدا کند.

یحیی حسین‌پور افزود: به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه امسال عشایر با مشکلات زیادی مواجه بودند و برای رفع مشکلات و تامین اعتبار برای خرید نهاده دامی مجبور بودند دامهای مازاد را به قیمت کم به فروش برسانند.

رییس سازمان امور عشایر کشور  نیز در این دیدار گفت: به منظور حمایت از عشایر باید ردیف خاصی در مجلس در خصوص توسعه ومرمت ایل‌راههای عشایری در استان برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری ۲۲هزار و ۹۲۳خانوار عشایری با جمعیت بیش از ۱۱۵هزار نفر جمعیت ساکن هستند.

عشایر استان یک میلیون و ۵۵۰هزار راس دام دارد و سالانه ۱۱هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می کنند.وب واتاسپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha