۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2215
کد خبر: 84493197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح خرید تضمینی دام عشایر در استان تهران

تهران- ایرنا- مدیر امور عشایر استان تهران از اجرایی شدن طرح خرید تضمینی دام عشایر این استان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری اداره کل پشتیبانی امور دام استان آغاز شده و در حال اجرا است.

فرشید ذبیحی روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه ای که با حضور معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان و هیات مدیره اتحادیه تعاونی های کشاورزی و عشایری استان برگزار شد مقرر گردید هر کیلوگرم میش و بز ۳۶ هزار تومان و همچنین بره و بزغاله پرواری هر کیلوگرم ۵۴ هزار تومان از عشایر خریداری شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد به ازای هر کیلوگرم دام خریداری شده ۳ کیلوگرم جو نیز به صورت تشویقی به عشایر تخصیص پیدا کند.

مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تنش و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، خرید تضمینی دام زنده از عشایر استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در این باره گفت: اداره کل پشتیبانی امور دام مسئول مستقیم دام خریداری شده از عشایر است و با همکاری شبکه تعاونی های عشایری استان و سازمان جهاد کشاورزی این طرح در استان تهران اجرایی و عملیاتی شده است.

ذبیحی، از عشایر متقاضی دعوت کرد در اسرع وقت با در دست داشتن مستندات بیمه و پلاک کوبی هر راس دام و فرم خود اظهاری، باردار نبودن دام هنگام تحویل به شرکتهای تعاونی عشایری به عنوان هماهنگ کننده طرح مذکور در سراسر استان مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی، با اشاره به تشدید شرایط خشکسالی و عواقب آن بر زندگی عشایری گفت: حمایت از عشایر استان به‌عنوان تولیدکنندگان گوشت قرمز ضروری و اجتناب ناپذیر است.

ذبیحی تاکید کرد: عشایر استان تهران با دارابودن بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولید کنندگان عمده گوشت قرمز در استان هستند.

اجرای طرح خرید تضمینی دام عشایر در استان تهران

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب‌شرقی استان و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان سکونت پیدا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha