زمینه رونق صنعت گردشگری اردبیل فراهم شده است

اردبیل _ ایرنا _ معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:در یک سال گذشته اقدامات گسترده‌ای از اجرای طرح‌های زیرساختی تا معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان برای ایجاد شتاب در گردشگری انجام و زمینه برای رونق صنعت گردشگری فراهم شده است.

به گزارش ایرنا ، نگار سریع‌الاطلاق روز دوشنبه در محل اجرای طرح گردشگری جدید اقامتی ، خدماتی و پذیرایی منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال اظهار کرد: در این استان قابلیت‌های مناسبی برای جذب گردشگر در سطح بین‌المللی و ملی وجود دارد.

او بیان کرد: تقویت زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری ، حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری ، توسعه گردشگری دیجیتالی ، توجه به شاخه‌های جدید گردشگری، تبلیغ و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان، توانمندسازی فعالان بخش گردشگری با برگزاری دوره‌های مختلف، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله اقداماتی بوده که برای رونق صنعت گردشگری در استان هدف‌گذاری شده و برنامه‌های مختلفی در این بخش‌های عملیاتی شده است.

وی به افتتاح بزرگترین طرح گردشگری ، بوم‌گردی و خدمات توریستی استان اردبیل در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی این مجموعه گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌کند.

او گفت: این طرح بزرگترین طرح گردشگری منطقه و دومین طرح گردشگری بوم‌گردی ، اقامتی و پذیرایی در تفرجگاه ازناو خلخال است که در باغی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع و با پیش‌بینی امکانات گردشگری در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع با حفظ فضای سبز موجود در کنار چشمه زیبا و پرآب ازناو راه‌اندازی می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهارکرد: این طرح در سه فاز در مدت پنج سال اجرا و با بهره‌برداری از آن برای ۶۴ نفر فرصت شغلی مستقیم و پایدار و برای ۱۵۰ نفر نیز زمینه ایجاد اشتغال غیرمستقیم فراهم می‌شود.

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این بازدید گفت: با توجه به قرار گرفتن محل اجرای طرح جدید گردشگری ازناو خلخال در چشم‌انداز محل اجرای طرح پل معلق ، با اجرای این طرح در کنار حل مشکل معرض طرح گردشگری پل معلق ،یکی از زیباترین مجموعه‌های گردشگری به جمع طرح‌های گردشگری موجود تفرجگاه ازناو اضافه می‌شود.

مسعود یگانه با اعلام حمایت همه‌جانبه از متقاضیان و مجریان طرح‌های گردشگری و اشتغال‌زا افزود: با توجه به نبود صنایع سنگین و کارخانه‌های صنعتی برای اشتغال اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش گردشگری این شهرستان تنها راه توسعه اقتصادی خلخال و حل معضل ریشه‌دار بیکاری منطقه است.

رئیس اداره  اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال هم گفت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش توسعه صنعت گردشگری این شهرستان خاص شده و پنج طرح و مجموعه بزرگ اقامتی گردشگری شهری و روستایی در این شهرستان در حال اجرا است.

علی درویشی افزود: مجموعه قصرهای چوبی در منطقه ازناو ، پروژه احداث ۲ هتل در روستاهای هدف گردشگری گیلوان و شال واقع در بخش شاهرود ،  هتل ۵ ستاره ازناو سبز ، طرح بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال در بلندای این شهر و مجموعه گردشگری و هتل رغائب خلخال از جمله طرح‌های گردشگری و اقامتی بزرگ در این شهرستان هستند که برای اجرای این پروژه‌ها مبالغ کلانی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کنار اعطای تسهیلات بانکی حمایت از طرح‌های گردشگری استان اردبیل هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha