رقیب مسی، همسایه‌ پله و تهدیدی برایCR7/ نگاه ویژه اسکو به ستاره امارات

تهران- ایرنا- ستاره تیم ملی امارات در خط حمله، اصلی‌ترین خطر برای شاگردان «دراگان اسکوچیچ» در دیدار پنجشنبه شب خواهد بود.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران باید پنجشنبه شب در ورزشگاه زعبیل دوبی در سومین دیدار خود در چارچوب دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی امارات برود.

شاگردان اسکوچیچ در حالی پا به میدان می‌گذارند که با ۶ امتیاز صدرنشین گروه A هستند و امارات با ۲ امتیاز در رده سوم است. شاگردان «برت فان‌مارویک» تا به اینجای کار یک گل در دور نهایی به ثمر رسانده‌اند که آن گل به وسیله «علی مبخوت» زده شده است.

ستاره ۳۰ ساله تیم ملی امارات تا به اینجا در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، دوازده گل به ثمر رسانده و آقای گل مسابقات است. او با رکورد ۷۷ گل ملی در ۹۴ بازی، نه تنها بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال امارات است بلکه در کنار پله هشتمین گلزن برتر جهان در رده ملی به حساب می‌آید. او پس از علی دایی(ایران) و حسین سعید(عراق) سومین گلزن برتر آسیایی محسوب می‌شود و با توجه به سن و سالش قطعا می‌تواند به رتبه‌های بالاتر صعود کند.

مبخوت با به ثمر رساندن ۲ گل به رکورد لیونل مسی، فوق ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین می‌رسد. او در گام بعدی باید برای رسیدن به رکورد پوشکاش ۸۴ گله تلاش کند و در نهایت آرزوی او رسیدن به رکورد ۱۰۹ گل علی دایی و فعلا ۱۱۱ گل کریستیانو رونالدو است. متوسط گلزنی آقای گل جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۵، ۰.۸۲ است که ۰.۲ بهتر از رونالدو، ۰.۰۹ بهتر از علی دایی و ۰.۳ بهتر از لیونل مسی به حساب می‌آید.

رقیب مسی، همسایه‌ پله و تهدیدی برایCR۷/ نگاه ویژه اسکو به ستاره امارات

علی مبخوت که علاقه خاصی به شماره هفت دارد تمام عمر باشگاهی خود را در تیم الجزیره امارات گذرانده است. او از سال ۲۰۰۴ به این تیم پیوست و حالا ۱۷ سال است که برای این تیم بازی می‌کند. او با این تیم به ۶ قهرمانی رسیده که آخرین آن قهرمانی در لیگ سال ۲۰۲۱ بود. مبخوت در جام‌ ملت‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ در ترکیب منتخب قرار داشت و البته در سال ۲۰۱۹ با زدن ۱۹ گل بهترین سال ملی‌اش را پشت سر گذاشت. مبخوت برای رسیدن به رکورد سال ۲۰۱۹ باید هفت گل دیگر در سال ۲۰۲۱ به ثمر برساند. فراموش نکنیم که علی در این فصل از لیگ  امارات توانسته در ۶ هفته پنج گل وارد دروازه حریفان کند.

دراگان اسکوچیچ باید توجه ویژه‌ای به علی مبخوت داشته باشد. او به ۲۹ کشور مختلف گل زده و ایران هنوز در بین این کشورها  وجود ندارد. جایی که تیم‌هایی چون ژاپن،  استرالیا، ایسلند، عربستان، عراق، قطر و ... در آن حضور دارند. احتمالا زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده باید مراقب آقای تک باشگاهی باشند.

رقیب مسی، همسایه‌ پله و تهدیدی برایCR۷/ نگاه ویژه اسکو به ستاره امارات

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha