سپاه چهارمحال و بختیاری برای برآورد خسارت‌های زلزله کوهرنگ آمادگی دارد

شهرکرد- ایرنا- فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع زلزله روز دوشنبه در کوهرنگ گفت: سپاه استان برای کمک در برآورد میزان خسارت‌های ناشی از این زلزله آمادگی دارد.

سردار علی‌محمد اکبری روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) تجربه‌های مطلوبی در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان کشور مانند زمین‌لرزه کرمانشاه دارد که می‌توان در روند برآورد و جبران خسارت‌های ناشی از زلزله کوهرنگ بهره‌گیری کرد.

وی بررسی و برآورد میزان خسارت‌های احتمالی ناشی از این زمین‌لرزه در شهرستان‌های دیگر چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: برای تسریع در روند برآورد و جبران این خسارت‌ها می‌توان از کارشناسان استان‌های دیگر کمک گرفت.

اکبری تصریح کرد: سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در بیشتر روستاهای استان پایگاه‌های بسیج و نیروهای بسیجی دارد که می‌توانند به مسوولان مرتبط کمک کنند.

وی یادآور شد: بسیجیان، نیروهای سپاه و مسوولان از زلزله‌زدگان و خانه‌های آنان بازدید و با خسارت‌دیدگان دیدار کنند.

اکبری اظهار داشت: مردم کوهرنگ به‌علت نبود تلفات جانی و خراب نشدن ۱۰۰ درصدی خانه‌های مسکونی خود در زمین‌لرزه این شهرستان شُکرگزار هستند.

فرمانده سپاه شهرستان کوهرنگ نیز گفت:‌ زمین‌لرزه روز دوشنبه در این شهرستان یک رزمایش واقعی بود.

سرهنگ پاسدار عزیز موسایی تاکید کرد: تعدادی از نیروهای سپاه و بسیج شهرستان کوهرنگ به گردنه تاراز اعزام شده‌اند تا از وضعیت عشایر در حال کوچ مطلع شوند.

وی افزود: سپاه پاسداران شهرستان کوهرنگ برای کمک به دستگاه های متولی امر در برآورد خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه این شهرستان آمادگی لازم را دارد.

امام جمعه کوهرنگ نیز گفت: بر اثر زمین‌لرزه خسارت‌هایی به ساختمان مصلای نماز جمعه شهرستان کوهرنگ وارد شد.

حجت‌الاسلام سعید حسین‌پور تصریح کرد:‌ به‌همین منظور به‌نظر می‌رسد بیشتر ساختمان‌های مسکونی شهرستان کوهرنگ با خسارت‌هایی مواجه شده باشد.

وی یادآور شد: با توجه به سخت‌گذر بودن مناطق مختلف شهرستان کوهرنگ، باید امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز برای تسریع در روند خدمات‌رسانی به مردم همزمان با وقوع بحران‌های گوناگون در اختیار دهیاری‌های این شهرستان قرار گیرد.

حسین‌پور اظهار داشت: وضعیت راه‌های ارتباطی روستاهای دورافتاده شهرستان کوهرنگ که وضعیت جاده‌ای مطلوبی ندارند باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha