۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84494895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ ایلام انجام شد

ایلام - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۲ هزار و ۶۴۶ ماموریت در۶ ماهه نخست سال جاری توسط پایگاه های اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده ای جهت امدادرسانی به مصدومین و بیماران این استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر صیدنور علیمرادی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در فضای مجازی، اظهار داشت: همچنین طی این مدت ۴۹ هزار و ۵۶۰ تماس با مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس ۱۱۵ برقرار شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۸۳ مورد منجر به اعزام آمبولانس، ۳۶ هزار و ۸۱۸ مورد مشاوره و تماس های متفرقه و یک هزار و ۸۵۹ مورد نیز مزاحمت تلفنی بوده است.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه در مجموع ۶۸ ماموریت توسط اورژانس هوایی اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین در نیمه اول سال توسط ستاد هدایت بیماران (MCMC) ۲ هزار و ۳۶۶ مورد پذیرش اعزام بین مراکز درمانی داخل استان و ۱۹۳ بیمار نیز با هماهنگی به مراکز درمانی خارج استان اعزام شده اند.

دکتر علیمرادی تاکید کرد: هم اکنون ۴۴ پایگاه جاده ای، شهری و هوایی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد ۳۰ پایگاه جاده ای، ۱۳ پایگاه شهری و یک پایگاه نیز هوایی است.

وی همچنین تعداد پرسنل مشغول بکار در اورژانس ۱۱۵ ایلام را ۳۹۲ نفر عنوان کرد و گفت: مهمترین وظیفه فوریت‌های پزشکی رسیدن بر بالین بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از صدمات بیشتر مصدومان در صحنه حادثه و در نهایت انتقال آنها از منزل یا محل حادثه به مراکز درمانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha