پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال کمک نقدی به مددجویان کمیته امداد گلستان

گرگان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال کمک نقدی معیشت به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در استان پرداخت شد.

عیسی بابایی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این مبلغ در اختیار ۷۵ هزار و ۲۳۸ خانوار نیازمند تحت پوشش قرار گرفت.

وی با اشاره افزایش ۶۷ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سالجاری افزود: یکی از اولویت های اصلی این نهاد در خدمت رسانی به مددجویان، تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده ها است که بر این اساس سرانه مستمری خانواده های یک‌نفره ۳۵۰هزار تومان، ۲ نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بصورت ماهانه پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت : امسال هزار و ۷۵۰ خانوار فاقد مسکن زیر پوشش این نهاد در استان شناسایی شدند که با همکاری سپاه نینوای استان مطابق تفاهم نامه این تعداد خانه ساخته و تحویل آنان می شود.

وی ادامه داد: برای ساخت هر خانه ۵۰۰ میلیون ریال کمیته امداد کمک بلاعوض در نظرگرفته و سایر نهادها از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان و سپاه هم کمک‌هایی برای ساخت آن خواهند داشت.

بایایی افزود: سهم خانوار واجد شرایط برای برخورداری از خانه، پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی قرض الحسنه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha