برنامه‌های سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی اعلام شد

مشهد- ایرنا- معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر این امام همام را با تاکید بر پوشش رسانه‌ای این عزاداری ها اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی با توجه به عدم امکان برگزاری اجتماع عظیم عزاداران رضوی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خادمان حضرت امام رضا (ع) علاوه بر اجرای دقیق و نظارت بر مصوبات بهداشتی در برنامه‌های حرم مطهر رضوی، تدارک ویژه‌ای برای پوشش رسانه‌ای این عزاداری‌ها در نظر گرفته‌اند تا امکان ارتباط زنده با حرم مطهر امام هشتم (ع) از هر نقطه‌ای از ایران و جهان فراهم شود.

براساس این گزارش علاوه بر شبکه‌های ملی و استانی تلویزیونی، شبکه‌های بین‌المللی متعدد، مراسم عزاداری‌های سالروز شهادت ثامن‌الحجج (ع) در حرم مطهر رضوی را به صورت زنده پخش خواهند کرد و علاوه بر آن آستان قدس رضوی از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به نشانی aqr_ir، ارتباط زنده مخاطبان با حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را برقرار خواهد کرد.

طبق سنت دیرینه و همزمان با شب شهادت حضرت امام رضا (ع) آیین خطبه‌خوانی با حضور خدام بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود. این مراسم با حضور جمع محدود خدام رضوی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امشب در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی آغاز خواهد شد.

در این مراسم خطبه شب شهادت امام هشتم (ع) قرائت می‌شود و یکی از ذاکران اهل بیت (ع) به مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازد. همچنین یکی از شاعران آئینی کشور در مدح و ثنای حضرت امام رضا (ع) شعرخوانی می‌کند و سپس آیین شمع‌گردانی برگزار می‌شود.

در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) نیز ویژه برنامه‌ای با عنوان "یا غریب الغربا" از ساعت ۹ صبح فردا در محل ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برپا می‌شود.

مراسم عزاداری چهارپایه‌خوانی نیز در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی با حضور چندتن از مداحان کشور بعد از نماز ظهر و عصر فردا برگزار خواهد شد.

عزاداری زنان نوغان

علاوه بر آن فردا در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، ویژه برنامه "حماسه نوغان" با محوریت عزاداری زنان نوغان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می‌شود و حجت‌الاسلام پناهیان به سخنرانی پرداخته و مداحان اهل بیت (ع) نیز مرثیه سرایی خواهند کرد.

مراسم شام غریبان 

همزمان با شام شهادت ثامن الحجج (ع) نیز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه فردا مراسم شام غریبان با حضور خدام بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha