نیروی انتظامی خراسان شمالی یکهزار و ۲۰۰ برنامه اجرا می‌کند

بجنورد-ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: همزمان باهفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه یکهزار و ۲۰۰ برنامه در شهرستان های مختلف استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار سعید مطهری زاده روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه برنامه های این هفته با شعار پلیس هوشمند و امنیت پایدار اجرایی می شود اظهار داشت: رویکرد نیروی انتظامی این است تا برای خدمات رسانی بهتر به مردم، توانمندی و اقتدار خود را افزایش داده و برای تحقق پلیس هوشمند و در راستای گام دوم انقلاب از تجهیزات نوین و هوشمند استفاده کند. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: نیروی انتظامی برای تامین و ارتقای امنیت در جامعه از کمک تمامی افراد صاحب نظر و نخبه استقبال می کند و تلاش دارد تا از مشارکت همه اقشار در این زمینه بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نیروی انتظامی استان، برگزاری همایش همیاران پلیس، همایش فرهنگ ترافیک، برگزاری رزمایش و تجلیل از خانواده شهدا غاز جمله برنامه های ویژه هفته نیروی انتظامی در استان است. 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سامانه ۱۱۰ پاسخگوی مردم در شبانه روز است گفت: در نیمه نخست امسال ۸۶ هزار و ۶۰۶ فقره تماس با این سامانه برقرار شده است که ۷۵ هزار و ۸۳۷ مورد از تماس ها منجر به عملیات شده است. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه در این مدت شمار تماس ها با سامانه ۱۱۰ نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد داشته است گفت: امسال ۸۷ درصد از تماس ها با این سامانه عملیاتی شده است. 

وی درباره خدمات سامانه ۱۹۷ به مردم گفت: این سامانه پل ارتباطی میان پلیس و مردم است و در نیمه نخست امسال هفت هزار و ۷۶۸ فقره تماس با این سامانه برقرار شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد رشد دارد.

سردار مطهری زاده افزود: تماس های تقدیر از پلیس نشان می دهد امسال رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد رشد داشته و شکایت ها از پلیس ۵۳ درصد کاهش و انتقاد ها هم ۵۳ درصد رشد داشته است. 

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش مراکز مشاوره نیروی انتظامی در مصالح و سازش اختلاف ها خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۸۴۸ فقره پرونده به مراکز نیروی انتظامی استان رسیدگی شده است که سه هزار و ۱۴۷ مورد از این تعداد از مراجع قضایی ارجاع شده است. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۸۵ درصد از پرونده ها منجر به سازش شده است، این امر تاثیر بسیار زیادی در کاهش شمار پرونده های قضایی داشته و بار زیادی از دستگاه قضا برداشته است. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha