بودجه شهرداری‌های اصفهان نیمه نخست امسال ۱۸ درصد رشد داشت

کاشان - ایرنا - مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: میانگین رشد بودجه شهرداری‌های این استان سال گذشته ۲۳ درصد بود و در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۱۸ درصد رشد داشت.

علی اصغر ذاکرهرندی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بودجه شهرداری‌ها در صورت تداوم فعالیت‌ها و به تناسب اقدام‌های شهری به رشد بالای ۳۰ درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ رشد بودجه و عمده وصولی‌ شهرداری ها به دارایی، امور مالیاتی و ارزش‌افزوده بستگی دارد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه از مجموع ۱۱۶ شهرداری استان در سال جاری معارفه ۸۰ شهردار انجام شده است، اظهار داشت: شهردار ۲۵ شهر نیز از سوی شوراهای اسلامی معرفی شده‌اند که به زودی حکم‌های آنان صادر می‌شود و در روزهای آینده معارفه خواهند شد.

وی اضافه کرد: سایر شهرداران استان اصفهان طی چند روز آینده از سوی شورای اسلامی شهر معرفی می‌شوند و تا پایان مهرماه تمامی شهرداران استان پس از انتصاب، فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

ذاکرهرندی درباره طرح‌های عمرانی شهرداری‌های استان اصفهان گفت: آنچه سهم شهرداری‌ها بابت ارزش‌افزوده و آلایندگی‌ها و ماده ۵۸ بوده به بهترین نحو تقسیم شده‌ است.

به گفته وی، همراهی اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار، تعامل با مسوولان برای رشد و توسعه و پیشرفت شهر لازم است و اعضای شورا و شهردار نیز باید از تک‌روی و بیان نظرهای خود به صورت فردی اجتناب کنند، چرا که این موضوع آسیب جدی برای شهر و شهرداری به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تاکید کرد که نشست‌ها و مصوبه‌های شورای اسلامی شهر فقط از طریق سخنگو بیان شود و افراد نظرهای خود را به‌صورت انفرادی در شبکه‌های اجتماعی بیان نکنند، چرا که خروجی آن برای شهر وشهروندان مضر است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha