به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای قم، جعفر اویسی در گفت و گویی افزود: طرح تعمیر و ایمنسازی پل سنجر که در زمره پلهای بزرگ و مهم استان است درقالب قرارداد بهسازی چند دستگاه پل جادهای دیگر در سطح راههای استان اجرایی شد.
وی میزان اعتبار تخصیصی قرارداد مذکور را بیش از ۳۳ میلیارد ریال ذکر و اضافه کرد: تامین اعتبار مذکور از طریق منابع سازمان راهداری و حملونقل جادهای صورت گرفته است.
وی بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح یادشده را سه ماه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدهای به عمل آمده طرح تعمیر و ایمنسازی پل سنجر که از نیمه مردادماه امسال آغاز شده و همچنین سرعت مناسب عملیلت اجرایی طرح، شاهد یهرهبرداری از آن در آبانماه سالجاری خواهیم بود.
اویسی در خصوص اهداف اجرایی این طرح مهم جادهای، تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی پل که دارای قوس بوده و حفاظ فلزی قبلی آن از استحکام لازم برخوردار نبوده و در صورت انحراف و برخورد خودرو با آن احتمال سقوط وجود داشت، به اصلاح ساختاری آن اقدام شد.
وی ادامه داد: به دلیل شدت آسیبهای وارده به درز انبساط پل که موجب شکستگی در برخی نقاط شده و نارضایتی رانندگان را نیز در پی داشته، به ترمیم آن اقدام میشود.
اویسی درادامه به مهمترین اقدامهایی که در راستای تعمیر و ایمنسازی پل سنجر در حال اجرا است پرداخت و بیان داشت: به منظور تقویت و ایمنسازی حداکثری حفاظهای جانبی پل ضمن تعمیر نردههای فلزی به اجرای حفاظ بتُنی تک شیب بتُنی مسلح اقدام خواهد شد.
وی ترمیم و اصلاح درز انبساط پل سنجر را در زمره دیگر اقدامهای این طرح دانست و افزود: به دلیل موقعیت عرشه پل که در برخی نقاط آن با پدیده جمع شدگی آسفالت و یا به اصطلاح فتیله شدن مواجه هستیم، جهت بهسازی آن به تراش آسفالت و استفاده از دال بتُنی اقدام به عمل خواهد آمد.
اویسی در پایان ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان یادآور شد: به دلیل موقعیت پل ورودی آزادراه قم – تهران و ترافیک چشمگیر آن، از رانندگانی که از این مسیر آمد و شد مینمایند، درخواست میشود تعامل لازم را با مجریان طرح داشته باشند.
طول عرشه پل ورودی آزاد راه ۶۵ متر و ارتفاع آزاد آن نیز ۶.۶ متر و دارای سه دهانه است. سازه این پل نیز از نوع بتُنی و عرض آن در ۲ لاین در مجموع ۲۳ متر میباشد.
نظر شما