۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 1388
کد خبر: 84495522
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مردم مرند ۲۰ هزار تماس تلفنی با نیروی انتظامی برقرار کردند

تبریز- ایرنا - فرمانده انتظامی مرند با بیان اینکه نیروی انتظامی در رویدادهای مختلف، همیشه در کنار مردم حضور دارد، گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، نزدیک ۲۰ هزار تماس تلفنی از طرف مردم با نیروی انتظامی گرفته شده که دو سوم آن عملیاتی و برای ]ن‌ها پرونده تشکیل شده است.

سرهنگ محمد جلیلیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» از روز شنبه ۱۷ مهرماه اظهار کرد: همزمان با این هفته، ۲۴ برنامه مهم با هدف خدمت رسانی مضاعف به مردم در شهرستان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک و عمومی با حضور شورای تامین و برخی روسای ادارات، دیدار با نماینده ولی فقیه در محل دفتر امام جمعه، صعود به کوه میشو در بحث آموزشی، غبارروبی گلزار شهدا، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و تجلیل از پرسنل نیروی انتظامی، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنها از جمله برنامه های گرامیداشت هفته نیروی انتظامی می باشد.

فرمانده انتظامی مرند افزود: در این هفته همچنین نشست پلیس با فرماندار، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در خصوص مسائل پیشگیرانه و مشارکت مردم در تامین امنیت در محل فرمانداری برگزار خواهد شد.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به تشکیل بیش از هفت هزار و ۹۶۰ پرونده قضایی در نیروی انتظامی و ارسال آن به دادسرا خاطرنشان کرد: از اول امسال تاکنون، هشت هزار و ۳۵۹ مورد احکام قضایی نیز در نیروی انتظامی رسیدگی شد.

فرمانده نیروی انتظامی مرند گفت: تصادفات با وقوع ۲ هزار و ۸۱۶ فقره تصادف خسارتی، جرحی و فوتی در ۶ ماه نخست سال جاری در صدر جرایم شهرستان قرار دارد.

وی همچنین ضمن اشاره به انجام ۷۲۹ طرح پیشگیرانه از سرقت در ۶ ماه گذشته در شهرستان گفت: در کلانتری ها و پاسگاه ها، مرکز مشاوره در خصوص مسائل و مشکلات اجتماعی به صورت رایگان وجود دارد و در این ۶ ماه، تعداد سه هزار و ۲۷ مورد مشاوره رایگان برای مردم مرند انجام شده است.

فرمانده انتظامی مرند در خصوص اولویت جرایم اتفاق افتاده در شهرستان نیز گفت: بعد از تصادفات که با ۲ هزار و ۸۱۶ فقره تصادف، رتبه اول جرایم در شهرستان را دارد، نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی و خانوادگی با یکهزار و ۱۰۰ پرونده در اولویت دوم جرایم قرار دارد.

وی افزود: در طول ۶ ماه نخست امسال، تعداد ۹۰۰ مورد سرقت در شهرستان اتفاق افتاده که بیش از ۷۰ درصد آن توسط همکاران انتظامی کشف شده و بقیه در دست اقدام است.
سرهنگ جلیلیان اظهار داشت: بر اساس پرونده های ثبت شده در شش ماه گذشته، اختلافات خانوادگی و جرایم اقتصادی نیز رتبه چهار و پنج جرایم را در شهرستان دارا است.

سرهنگ جلیلیان در ادامه در خصوص کشفیات انتظامی در ۶ ماه نخست امسال در مرند نیز گفت: در طول این مدت،  ۳۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر و بیش از هفت میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و به تعزیرات ارسال شده است.
فرمانده انتظامی مرند با بیان اینکه خط قرمز ما در شهرستان برخورد با جرایم خشن است، افزود: با افرادی که با استفاده از سلاح، موجب ایجاد رعب و وحشت در شهرستان می شوند تاکنون ورود کرده ایم و از این بعد نیز با این گونه جرایم، به شدت مقابله خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: متاسفانه امسال ۶ مورد قتل در شهرستان اتفاق افتاده است که ۵ مورد آن کشف شده و یک مورد آن نیز در دست پیگیری است و به زودی به نتیجه خواهیم رسید.

سرهنگ جلیلیان همچنین ضمن تاکید بیشتر بر توجه به مسائل خودحفاظتی و آموزش همگانی گفت: با پیچیدگی جرایم در کشور، خود مردم نیز باید در بحث امنیت شهرستان، مشارکت کرده و در بحث پیشگیری از جرم، اقدامات خودحفاظتی انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha