۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبر: 84496130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستاهای قرآنی استان اردبیل افزایش می‌یابد

۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبر: 84496130
روستاهای قرآنی استان اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با انتخاب روستای اندبیل خلخال به عنوان روستای قرآنی منتخب در کشور زمینه برای افزایش روستاهای قرآنی در این استان فراهم شده است .

به گزارش ایرنا ، عبدالله بحرالعلومی روز پنجشنبه در آئین تجلیل از فعالان قرآنی روستای اندبیل خلخال اعلام کرد: انتخاب روستای اندبیل این شهرستان به عنوان یکی از هفت روستای قرآنی کشور در سال جاری افتخاری بزرگ برای مردم منطقه و استان دارالارشاد اردبیل است.

وی با بیان اینکه روستاهای منتخب قرآنی از حمایت‌های ویژه برخوردار می‌شوند، افزود: با انتخاب روستای اندبیل به عنوان روستای قرآنی در کشور هم اکنون زمینه برای افزایش تعداد روستاهای قرآنی در مناطق مختلف این استان با بهره گیری از تجربیات فعالان قرآنی این روستا فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه خلخال از شهرستان‌های سرآمد کشور در فعالیت‌های قرآنی است، گفت: این شهرستان در توسعه و بسط فعالیت‌های قرآنی، از شهرستان‌های نمونه و برتر استان و کشور است.

او اظهارکرد: جزء خوانان قرآن روستای اندبیل خلخال از جمله جزء خوانان برتر استان اردبیل هستند که همه ساله به مرحله استانی جزء خوانی قرآن کریم راه پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر راه‌اندازی موسسه قرآنی در روستای اندبیل خلخال گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برای هرگونه همکاری صدور مجوز راه‌اندازی این موسسه و بسط و توسعه فعالیت‌های قرآنی این روستا اعلام آمادگی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهدای قطعه زمینی برای دارالقرآن روستای اندبیل از سوی یک خیر این روستا برای تامین اعتبار مالی ساختمان موسسه قرآنی روستا قول مساعد داد.

در این آئین بمناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) عزاداری شده و محفل انس با قرآن کریم برگزار و از ۱۰ نفر از فعالان قرآنی که زمینه انتخاب این روستا را به عنوان روستای قرآنی کشور در سال جاری را فراهم کرده‌اند، تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha