۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84496307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باران و بالا آمدن آب رودخانه ها چند جاده روستایی گیلان را مسدود کرد

رشت - ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بر اساس گزارش های دریافتی از شهرستان های استان تاکنون چندین راه روستایی که بر اثر بارندگی شدید و بالا آمدن آب رودخانه ها دچار آبگرفتگی شده اند ، به منظور امنیت جان مردم بسته و راه جایگزین برای آنها اعلام شده است.

امیر مرادی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش های شدید و سیلابی شدن رودخانه های مرکزی و غرب استان در تمام پل های خطر ساز و راهها عوامل آب منطقه ای و راهداری با تجهیزات در کنار بخشداران و فرمانداران انجام وظیفه می کنند.

 وی خاطرنشان کرد: بدنبال بارندگی شدید و بالا آمدن سطح آب بر پل آبنمای رودبارچیره رودخانه گشت رودخان در شهرستان فومن به منظور جلوگیری از خطرات جانی ، این پل توسط راهداری بسته و راه جایگزین برای تردد مردم بازگشایی شد.
مرادی ادامه داد: همچنین پل روستای خطیبان شهرستان شفت بدلیل آبگرفتگی بسته و بر نصب علائم توسط راهداری و بخشداری تاکید و راه جایگزین برای تردد مردم بازگشایی شد.
وی افزود: همچنین سطح آب در پل آبنمای چوبر شفت بالا آمده که در همین راستا راهداری با یک دستگاه بیل مکانیکی در محل حضور داشته و در صورت تداوم بالا آمدن سطح آب و سرریز شدن آب تدابیر لازم برای مسدود نمودن مسیر و معرفی راه جایگزین اندیشیده شده است.
مرادی تصریح کرد: با افزایش سطح آب و سیلابی شدن رودخانه و نداشتن حفاظ و کاهش ضریب امنیت در پل جیرنده ،دستور بسته شدن آن صادر و تردد در مسیر دیگری انجام می شود.
وی یادآور شد: همچنین بدلیل افزایش سطح آب در پل الزهرا بین لولمان و آستانه اشرفیه و امکان بروز خطر برای جان مردم دستور بستن آن نیز صادر شد.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ؛ در سایر شهرستان ها همچون صومعه سرا ؛رضوانشهر ؛ ماسال ؛تالش و رشت آمادگی کامل وجود دارد تا در صورت سیلابی شدن و به منظور ایمنی مردم تدابیر لازم اتخاذ شود.

بر اساس پیش بینی هواشناسی گیلان ؛ آسمان ابری، مه آلود ، بارانی و وزش باد در برخی مناطق شدید یا خیلی شدید به طور لحظه ای و موقت تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد.بارش ها بیشتر مناطق مرکزی و غربی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha