نیمی از مادران باردار در مشهد واکسن کرونا دریافت کردند

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون افزون بر ۵۰ درصد مادران باردار در این کلانشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

دکتر محمد احمدیان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دیگر شهرستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز جمعیت زنان باردار واکسینه شده بیش از ۶۷ درصد می باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر این کلانشهر ۱۵ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را نیز زیر پوشش دارد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون مادران باردار مناطق زیرپوشش این دانشگاه از ابتدای شهریور ماه امسال آغاز شده و تاکنون بیش از  ۱۴ هزار و ۸۰۰ مادر باردار واکسینه شده‌اند.
وی افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۶ هزار مادر باردار را زیرپوشش دارد که طبق بررسی ها ۳۰ هزار نفر آنان واجد شرایط دریافت واکسن هستند و بخشی از مادران باردار نیز توسط بخش خصوصی خدمات دریافت می کنند.
دکتر احمدیان ادامه داد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان کرده اند، تزریق واکسن ۴۲ روز پس از زایمان توصیه می شود.
وی گفت: هم اکنون ۱۶ مرکز پاک برای واکسیناسیون مادران باردار در مشهد دایر است و در هر یک از شهرستان های زیرپوشش این دانشگاه نیز یک مرکز برای این منظور دایر می‌باشد.

سالانه ۸۵ تا ۹۰ هزار زایمان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش می شود.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha